U odnosu na konkurenciju, Mazda jako kasni s elektrifikacijom. Njihov električni MX-30 ima vrlo skromne prodajne brojke, a mnogo nije pomogla ni verzija s produženim dosegom: Na nekim tržištima, poput SAD-a, MX-30 je već izbačen iz ponude.
U Mazdi smatraju da je tako zato što Amerikanci prvenstveno žele automobile na benzin. Govoreći za Automotive News, glavni izvršni direktor Mazde Masahiro Moro rekao je da motori na izgaranje imaju pred sobom svjetlu budućnost u Americi. Prema njemu, čak i na kraju desetljeća, tradicionalni automobili na plin i blagi hibridni modeli činit će oko dvije trećine godišnje prodaje. Preostalu trećinu činit će plug-in hibridi i električni automobili. Drugim riječima, velika većina će vozila i dalje imati benzinski motor za pet godina.
"Kupci traže pristupačna rješenja, a ne elektrificirana rješenja. Oni traže bolju vrijednost. Još uvijek traže pouzdan motor s unutarnjim izgaranjem. Ali mi ćemo biti sposobni sve napraviti nekom verzijom elektrificiranog pogona, uključujući blagi hibrid. Gledajući SAD, kupci traže bolje, pouzdanije motore."
Mazdin glavni čovjek prvenstveno se referirao na početne modele, točnije 3 i CX-30. Moro vjeruje da je rast električnih vozila u SAD-u usporio u zadnjih 18 mjeseci, dodajući da će se trend vjerojatno nastaviti u doglednoj budućnosti. Time tvrtka dobiva više vremena za razvoj litij-ionske baterije u cijelosti unutar tvrtke. Cilj je biti spreman za 2030. i imati tu bateriju u plug-in hibridima i isključivo električnim automobilima. Očekujte puno veću gustoću energije i "vrlo kratko" vrijeme punjenja.
U međuvremenu Mazda radi na benzinskom Wankel motoru s dva rotora koji će služiti kao generator. Bit će snažniji od verzije s jednim rotorom koju koristi MX-30 e-Skyactiv R-EV. Uz to, Mazda razvija potpuno novi klasični benzinski motor, nazvan Skyactiv-Z . Koristit će ga u serijskim automobilima počevši od 2027. kada će postupno zamijeniti pogonske sklopove Skyactiv-G i Skyactiv-X.
Moro tvrdi da će to biti "ultimativni" motor, dodajući da će proći sve propise o emisijama čak, i u sljedećem desetljeću. Izvršni direktor sugerira da će Skyactiv-Z biti atmosferski motor. Mazda je početkom ove godine održala zajedničku konferenciju s Toyotom i Subaruom, obećavajući dugoročnu predanost benzinskim motorima i ulaganjima u ugljično neutralna goriva.
Globalno, Mazda procjenjuje da će njena električna vozila činiti samo 25 do 40 posto ukupne prodaje do kraja desetljeća. Lansiranje novih električnih vozila neće započeti prije 2028., ali neki modeli s nultom emisijom stižu ranije. Limuzinska Mazda EZ-6 koja se proizvodi u Kini vjerojatno dolazi u Europu već sljedeće godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....