DOBRO JE ZNATI

Mnogi vozači rade istu pogrešku: Treba li nakon parkiranja ostaviti mjenjač u brzini?

Jednostavan potez može vas izvući iz potencijalno opasne situacije

Ručni mjenjač, ilustracija

 Kirill Ryzhov/Alamy/Alamy/Profimedia

Mjenjač je jedan od najsloženijih mehanizama u automobilu i najbitniji element za upravljanje silom koju stvara motor. Premda su dolaskom elektrificirane mehanike automatski mjenjači postali sve popularniji, velika većina automobila u prometu još uvijek ima ručni mjenjač.

U moru savjeta kako ih pravilno koristiti, često se postavlja pitanje - treba li prilikom parkiranja, posebno na nizbrdici ili uzbrdici mjenjač ostaviti u brzini?

Odgovor je potvrdan.

Ostavljanje mjenjača u brzini spriječit će potencijalno pomicanje ili kotrljanje automobila.

Stručnjaci tvrtke za osiguranje automobila Rooster objasnili su da će prva brzina jednostavno zaustaviti ‘nenamjerno kretanje‘, piše Ladbible.

‘Ostavljanje automobila u brzini djeluje kao zaštita od nenamjernog i potencijalno opasnog kretanja. Bez obzira jeste li parkirani na ravnoj površini ili padini, ostavljanje vozila u brzini (osobito kada se radi o uzbrdici ili nizbrdici) sprječava kotrljanje vozila ako vam otkaže ručna kočnica ili ako postoji problem s kočionim sustavom.

Ovaj jednostavan potez može vas izvući iz neočekivane i opasne situacije.

image

Ručni mjenjač (ilustracija)

Ivan Lacković

Šest grešaka koje vas mogu koštati skupog kvara

Ispravno mijenjanje brzina ne samo da će vam omogućiti da maksimalno iskoristite potencijal motora i potrošite manje goriva, nego će spriječiti kvarove ovog složenog mehanizma.

Sljedeći ovih šest jednostavnih savjeta, izvući ćete najbolje iz svog vozila i prijenosa.

1. Nemojte držati ruku na ručici cijelo vrijeme

To je običaj koji mnogi vozači imaju, ali bi ga trebali izbjegavati. Prvo zato što uvijek morate pokušati držati volan s obje ruke radi sigurnosti, a i zato što težina vaše ruke na ručici vrši štetan pritisak.

2. Ne držite papučicu spojke dok vozilo miruje

Kad dođu do semafora, mnogi vozači pritisnu kvačilo i ostaju u brzini - umjesto da stave u "ler". To je greška koju treba izbjegavati jer ubrzava trošenje ove važne komponente i nepotrebno povećava temperaturu mehanike.

3. Ne krećite u drugoj

To je također prilično raširena praksa među vozačima, ali s mehaničkog gledišta nije preporučljiva. Kretanje iz mjesta u drugom stupnju prijenosa umjesto u prvom - zahtijeva veći napor motora, mjenjača općenito i posebno spojke. To je loša navika koja uzrokuje veće zagrijavanje sustava i znatno ubrzava njegovo trošenje.

4. Ne otpuštajte spojku naglo

Uglađena vožnja je najpoželjnija za udobnost putnika, ali i za mehaniku. Naglo otpuštanje papučice spojke uzrokuje nasilne trzaje koji štete cijelom sustavu i oštećuju komponente poput same spojke, zupčanika mjenjača, diferencijala i spojeva šipki prijenosa.

5. Šaltajte na odgovarajućoj brzini

Kao opće pravilo u autima s mjenjačima sa šest stupnjeva prijenosa, prvi stupanj prijenosa treba držati do 15 ili 20 km/h, promjena iz druge u treću kada se postigne 30 km/h, četvrta brzina pri 40 km/h, peta pri 60 km/h i šesta iznad 100 km/h. Ova nepisana pravila variraju ovisno o modelu.

6. Ne preskačite izmjene ulja

Za ispravno održavanje mjenjača bitno je da radi dobro podmazan. Kvalitetno ulje u dobrom stanju ne samo da će spriječiti trošenje njegovih dijelova uslijed trenja, već će pomoći u hlađenju cijelog sustava odvođenjem topline kroz krug podmazivanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 16:03