Fiat Linea tipičan je primjer solidnog, prostranog i dopadljivog auta, uz to i povoljnog, koji i nakon prestanka proizvodnje u jesen 2015. godine (a predstavljena je u proljeće 2007. i redizajnirana 2013. godine) potencijalnim kupcima malih limuzina još uvijek prolazi ispod radara. Takva je situacija s jedne strane zbilja čudna, s obzirom da se u stvari radi o razvučenoj izvedbi naveliko popularnog Grande Punta (odnosno kasnijeg Punta Evo), a s druge dokazuje da mnogi, sve dok je ne ugledaju na cesti, i ne znaju da postoji. Šteta, jer Linea izgleda najprivlačnije u svojoj klasi i njezin je talijanski dizajn jak adut, koji već u startu nadmašuje konkurenciju.
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
Radi se dakle, o pošteno rastegnutom i prostranom Giugiarovom Grande Puntu (dugačka je čak 456 centimetara i ima prtljažnik od divovskih 500 litara pa je pojam male limuzine samo uvjetan), a i vozi na za devet centimetara razvučenoj Grandeovoj platformi odignutoj na 15 cm od tla i s robusnije koncipiranim ovjesom, prilagođenim lošim cestama. Idealno za naše prilike, reklo bi se. Za volanom nema razlike u odnosu na Grande Punto, ali ima kad se otvori stražnji par vrata. Prostor za koljena na stražnjem sjedalu je bolji, ulazak je komotniji, a prtljažnik je skoro dvostruko veći. Premda, širina je dobra samo za dvoje, po čemu se vidi pripadnost Grande Puntu i nižoj klasi. Primjerak kojeg smo promotrili pokazao je i korektnost i dugovječnost izvedbe tekstilnih i plastičnih materijala, a i sve funkcije u autu rade uredno. Takav treba biti i primjerak koji se namjerava kupiti. Linea je u pravilu i solidno opremljena i izvedbi bez klime praktički nema. A primjerci iz prvih serija (benzinci iz 2007. i 2008.), u solidnom stanju, mogu se naći i za manje od 25.000 kuna. Nude se samo dva motora, poznati Fiatov 1,4-litreni benzinac Fire 8V (77 KS), izdržljiv i pouzdan, ali trom i ne naročito štedljiv, pa je glavni pik nešto skuplji, ali izuzetno ekonomičan 1,3-litreni dizelaš Multijet (95 KS), kojeg je na otvorenoj cesti moguće voziti i s oko 3,5 litre, a u gradu samo s oko 5 litara. U smislu dugovječnosti i štedljivosti, na glasu je kao jedan od najboljih malih dizelaša ikada. Zato mu se lako opraštaju tromost pri kretanju i izražena turbo rupa pri međuubrzanju. Međutim, kada uhvati okretaje, na valu momenta od 200 Nm može odlično držati tempo. Troškovi redovnog održavanja uglavnom su niski, ali izvan toga, u slučaju potrebe za zamjenom primjerice kompleta spojke s dvomasenim zamašnjakom, dijelova ovjesa poput vilice ili senzora i EGR ventila, cijene mogu i neugodno iznenaditi. Kao uostalom, i u slučaju izvornog Grande Punta.
Ukratko Simpatična vanjština krije jednostavnu i prostranu unutrašnjost, ali i odličan mali 1,3-litreni dizelaš (95 KS). Biser je dugovječnosti i štedljivosti, samo treba gledati da je održavan Linea je osmišljena prije svega za tržišta lošije cestovne infrastrukure, pa su malo robusnija izvedba ovjesa i podnica odignuta na 15 centimetara od tla idealni i za naše ceste. Sjedala koja i nakon 68.000 km jedva da su nježno omekšala, izdržljiva tkanina koja izgleda kao nova i vrlo mala zaglađenost mjenjača pokazuju trajnost izvedbe Simpatična unutrašnjost i nakon skoro četiri godine izgleda kao nova. Preglednost je jako dobra, ali računajte na slabiju zvučnu izolaciju karoserije i motora
PODACI 1.3 MULTIJET (2007.-2015.) Godište 2013. Cijena 62.000 kuna Kilometraža 68.000 Motor turbodizelski Obujam 1248 ccm Snaga 70 kW/95 KS pri 4000/min Moment 200 Nm pri 1500/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 456x173x149 cm Međuosovinski razmak 260 cm Težina od 1185 kilograma Prtljažnik 500 litara Brzina 170 km/h 0-100 km/h 13,8 sekundi Izmjerena potrošnja 5,2 l/100 km C02 ispuh 129 g/km |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....