Ozbiljan iskorak

Na testu: Zgodno dizajniran i vrlo solidno izrađen MG HS 1.5 T-GDI DCT Luxury s benzincem od 170 KS

Kod SUV-a koji starta na 30.000 eura najveći pomak napravljen je u pogonskom dijelu, a predvodi ga 1,5-litreni turbobenzinac poznat iz prethodnika

MG HS test

 Željko Puhovski/CROPIX

MG više ne treba posebno predstavljati. Nekoć ugledni britanski brend, od 2006. u rukama tvrtke SAIC, najvećeg proizvođača automobila u Kini, nakon dolaska na naše tržište 2022. brzopotezno je pobrao simpatije domaćih vozača. Zasluga je to prvenstveno modela ZS – solidno prostran i bogato opremljen SUV od 4,3 metra dostupan od 18.490 eura i prošle je godine bio prodajno najjači adut marke s 883 registrirana primjerka, no lijep rezultat ostvario je i pola broja veći HS.

image

MG HS test

Željko Puhovski/CROPIX

Kad se krajem godine podvukla crta, pokazalo se da je ovaj kompaktni SUV prodan u više nego pristojnih 408 komada, čemu je zasigurno pomogao i dolazak nove, druge generacije u jesen 2024., koja baš po svemu značajno nadmašuje prethodnu.

Prva generacija, vrijedi podsjetiti, prodavala se još od 2018., a iako je k nama stigla godinama kasnije u redizajniranom izdanju, već se na prvi pogled moglo primijetiti da je riječ o dizajnerski, pa i tehnološki pomalo zastarjelom modelu. Novi HS, pak, priča sasvim drugu priču i dovoljno je upečatljiv da bez straha može stati uz bok najrelevantnijim modelima u klasi.

image

MG HS test

Željko Puhovski/CROPIX

To, između ostaloga, otkriva i berba bodova na prošlogodišnjem EuroNCAP testiranju, gdje HS nije samo bez problema osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost, nego je po bodovima nadmašio niz etabliranih modela. Potvrđuje to da je konstrukcijski izrađen besprijekorno, kao i da nimalo ne škrtari sa sigurnosnom elektronikom.

Nova platforma većeg međuosovinskog razmaka od 277 cm (+5 cm) pritom nije donijela samo veću čvrstoću, jasno primjetnu u vožnji, već i znatno izdašniji prostor u unutrašnjosti. Prtljažnik je porastao na 507 litara (+59), a prostora je osjetno više i u drugom redu, gdje se i odrasli suputnici višeg rasta mogu smjestiti sasvim ugodno.

image

MG HS test

Željko Puhovski/CROPIX

Skladno, moderno dizajnirana karoserija sad u dužinu broji 465,5 cm (+4,5 cm), raširila se na 189 cm (+1,5 cm), a pritom je s visinom od 166 cm od prethodnika jedino niža, i to za puna tri centimetra. Nove mjere jasno su uočljive već za upravljačem, gdje naočigled ima više mjesta, posebice u širinu. Najveća novost je prednja armatura presvučena kvalitetnom, na dodir mekanom plastikom, na kojoj se ističu dva vizualno povezana zaslona digitalnih instrumenata i multimedije, svaki dijagonale 31,2 centimetra.

Riječ je o pomodnom rješenju, no u vožnji se jasno vide i prednosti ove koncepcije. Osjetno širi nego viši, većim dijelom stopljeni s armaturom, u praksi se pokazuju izuzetno praktičnima i nimalo ne sputavaju pogled na cestu. Grafički podosta jednostavan, ali jasan prikaz instrumentne ploče pritom se namješta preko kontrola na sportski skrojenom upravljaču s odrezanim donjim dijelom i zadebljanima na hvatištima presvučenima perforiranom kožom.

image

MG HS test

Željko Puhovski/CROPIX

Sam upravljač je prilično izravan i lijepo leži u rukama, a jednostavno se upravlja i ponuđenim tipkama, od kojih dvije najveće izgledom podsjećaju na one kakve viđamo na kontrolerima za PlayStation. Nije, doduše, na prvu baš najjasnije čemu služi koja komanda, no uz malo prakse sve brzo sjeda na svoje mjesto.

Slična je priča sa središnjim zaslonom multimedije, važnom jer se svim dostupnim sustavima barata isključivo pomoću ikona na zaslonu, pa tako i ventilacijom, grijanjem sjedala, glazbenim sustavom... Fizičkih prekidača nema niti za lijek, pa i tu treba malo prakse za uhodavanje. Srećom, izbornici su logično organizirani, tako da smo ubrzo gotovo žmirečki mogli baratati nama najvažnijim funkcijama.

image

MG HS test

Željko Puhovski/CROPIX

Grijanje prednjih sjedala, serijsko u bogatijoj opremi Luxury, u ledenim siječanjskim jutrima uključili bismo bez puno razmišljanja, a zatim odmah isključili upozorenje za prekoračenje brzine, koje i ovdje, kao i u gotovo svim novim autima, već u nekoliko kilometara može potpuno pokvariti ugođaj za upravljačem.

Treba pritom reći da hrpa sigurnosne elektronike, objedinjena pod krilaticom MG Pilot, funkcionira iznimno precizno i intuitivno. Prilagodljivi tempomat dobro dođe tijekom krstarenja autocestom, u gradskoj vožnji pravovremeno smo bili upozoravani na vozila u mrtvom kutu, a posebno vrijedi pohvaliti sustav za nadzor bočnog prometa, koji uz serijske prednje i stražnje senzore i sustav kamera koje pokrivaju svih 360 stupnjeva oko vozila manevre na parkiralištu čini jednostavnima i sigurnima.

image

MG HS test

Željko Puhovski/CROPIX

Osim nadzora brzine, prerevnim nam se učinio tek sustav praćenja budnosti vozača. Zvučno upozorenje, s prigodnim znakom šalice kave koji se ukazuje na instrumentnoj ploči čim kamera registrira nepažnju, javljao bi se i kad bismo u vožnji krenuli podešavati postavke na zaslonu multimedije.

Dobra je stvar što HS ne škrtari s opremom. Već osnovna izvedba Comfort serijski donosi gotovo sve kao i bogatija Luxury, skuplja 2500 eura. No, vjerujemo da se isplati dodatno posegnuti u džep kako bi se imalo automatsku umjesto ručne klime, sjedala bila presvučena umjetnom kožom umjesto tkaninom, vrata prtljažnika moglo pomicati na struju, uz stražnje senzore imalo pomoć i od prednjih, bežično mogao puniti mobitel, imalo već spomenuto grijanje prednjih sjedala i pregled od 360 stupnjeva umjesto obične kamere, slušao ozbiljniji glazbeni sustav s 8 umjesto 6 zvučnika...

image

MG HS test

Željko Puhovski/CROPIX

Oko izbora pogonskog rješenja, s druge strane, nitko neće razbijati glavu. Kao i u prethodnoj generaciji, zasad je ponuđen tek jedan motor, isti turbobenzinac 1.5 T-GDI kojega je razvio General Motors, a nekoć ga se moglo naći i u Opel Insigniji. No, iako je riječ o istom motoru, u praksi ostavlja kudikamo pitomiji, rafiniraniji dojam.

Teško je reći da se u vožnji osjeti da mu je snaga povećana s nekadašnjih 162 na okruglih 170 KS, tim više jer niti prije nije oskudijevao sa snagom, no brzinu razvija osjetno ujednačenije, radi uglađenije i tiše, te svakim pritiskom na papučicu gasa reagira spremno. Dojam je da se s karoserijom od 1,6 tona nosi bez ikakvog problema, čemu svjedoče pristojna međuubrzanja.

image

MG HS test

Željko Puhovski/CROPIX

Ukratko, sad ostavlja kudikamo ozbiljniji dojam, a pritom troši osjetno manje. Izmjerili smo prosječnih 7,7 litara, točno pola litre manje nego kad nam se na testu našao redizajn prošle generacije. U čemu je tajna? Nije u motoru, već u mjenjaču. Kao i prije, motor dolazi uparen sa 7-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom, no više nije riječ o istom, neodlučnom mjenjaču, za koji smo svojedobno zaključili da je posvađan s motorom. Sad s njime surađuje gotovo bezgrešno, a posljedica je nemjerljivo veći gušt u vožnji, tako da prema alternativi, 6-stupanjskom ručnom mjenjaču povoljnijem za 2500 eura, zbilja treba gledati samo ako se želi uštedjeti novac.

image

MG HS test

Željko Puhovski/CROPIX

I ovjes s multilinkom straga doživio je očita poboljšanja, pa se sad uz općenito čvršću karoseriju zavoji prolaze znatno uvjerljivije, pri čemu treba reći da prelasci preko neravnina uopće nisu neudobni. Dapače. Tu je također odrađen izvrstan posao i kad bi vas netko oteo i posjeo u novi HS s povezom preko očiju - nadamo se da se to neće dogoditi – vjerojatno biste na prvu pomislili da sjedite u nekom europskom ili japanskom modelu višeg razreda.

A najbolje od svega je što je HS ostao itekako konkurentan cijenom. Iako je prostraniji, udobniji, tehnološki potkovaniji i kudikamo se ljepše vozi, cijena mu kreće od 29.990 eura, što uz dugačko jamstvo protegnuto na 7 godina ili 150.000 km čini ponudu o kojoj treba povesti računa.

image

MG HS test

Željko Puhovski/CROPIX

1.5 T-GDI

Tehnički podaci

Motor turbo benzinski

Obujam 1496 ccm

Najveća snaga 125 kW/170 KS pri 5000/min

Najveći moment 275 Nm pri 3000-4000/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink

Kočnice sprijeda ventilirani diskovi,

straga puni diskovi

Gume255/55 R19

Dimenzije 465,5 x 189 x 166 cm

Osovinski razmak 277 cm

Prtljažnik 507/1484 litara

Spremnik goriva 55 litara

Masa 1600 kg

Nosivost 475 kg

Krug okretanja 11,5 metara

Okretaja upravljača 2,6

Jamstvo 7 godina/150.000 km

EuroNCAP 5 zvjezdica

Proizvodnja Ningde (Kina)

Najveća brzina 195 km/h

0-60 km/h 3,8 sekundi

0-100 km/h 9,4 sekundi

0-150 km/h 17,8 sekundi

70-90 km/h 3,1 sekunde

70-120 km/h 7,6 sekunde

100-0 km/h 38,1 metara

POTROŠNJA I DOSEG

Grad 7,9 l/100 km

Otvoreno 6,2 l/100 km

Autocesta 8,6 l/100 km

Prosječno 7,7 l/100 km

Cijena 34.990 eura

S doplatama 35.490 eura

SERIJSKA OPREMA Luxury

alu naplatci 19” • automatska dvozonska klima • presvlake sjedala od eko kože • el. namjestivo vozačevo sjedalo s memorijom • digitalna instrumentna ploča od 12,3 inča • središnji zaslon multimedije od 12,3 inča • navigacija • adaptivni tempomat • grijanje prednjih sjedala • el. namjestivi i preklopivi retrovizori • multifunkcionalni upravljač presvučen kožom • kamere s prikazom 360 stupnjeva • prednji i stražnji parkirni senzori • el. otvaranje prtljažnika • automatsko kočenje • zadržavanje u voznoj traci • nadzor mrtvog kuta • izbjegavanje sudara pri kretanju unazad •

DOPLATE testnog modela - metalik lak • Ukupno 500 eura

SVI MODELI (€)

1.5 T-GDI MT (170 KS) 29.990

1.5 T-GDI AT (170 KS) 32.490

KONKURENCIJA (€)

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI (160 KS)31.990

MG HS 1.5 T-GDI (170 KS)32.490

Nissan Qashqai 1.3 TCe (160 KS)33.060

Škoda Karoq 1.5 TSI (150 KS)33.870

Renault Austral 1.3 TCe (160 KS)35.390

Kia Sportage 1.6 T-Gdi (160 KS)35.999

VW Tiguan 1.5 eTSI (150 KS)37.024

Mazda CX-5 e-Skyactive G165 (165 KS) 37.048

Cupra Terramar 1.5 eTSI (150 KS) 38.618

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. veljača 2025 22:14