Gorka istina

Legendarni Marco Pierre White šokirao na WFF-u: ‘Instagram je postao važniji od Michelina‘

Prvi dan najvećeg gastronomskog festivala u regiji bio je u znaku panela koji je "1 na 1" vodio chef Mate Janković s najvećom živućom legendom gastronomije

U staroj Tvornici duhana u Rovinju ovog je petka otvoren četvrti Weekend Food Festival - festival koji okuplja vodeće ljude regionalne i svjetske gastro scene. Kroz više od 30 panela, masterclassova i predavanja, prvi dan festivala obilježio je najiščekivaniji "1 na 1" razgovor na samom kraju programa. "Gostovanje koje se čekalo!", "Tribina milenija!", "Legenda stiže u Hrvatsku!"... samo su neki od naslova kojima se najavljivao dolazak chefa Marca Pierra Whitea, prvog "rock star" chefa, najmlađeg u povijesti koji je osvojio sve tri Michelinove zvjezdice i onda ih odlučio vratiti.

Premda je u razgovoru s chefom Matom Jankovićem na početku ponovio dosta toga što je rekao i u prvom intervjuu za hrvatske medije, koji je dao našoj kolegici Lidiji Lončarić za Dobru hranu - o čemu možete čitati ovdje, chef koji je još 1994. svojem restoranu priskrbio tri Michelinove zvjezdice, a onda ih, samo pet godina poslije, vratio - nekim je izjavama iznenadio mnoge.

image

Marco Pierre White i Mate Janković napunili su dvoranu Vikend u Staroj tvornici duhana u Rovinju

Mario Pavlović

Jedna među njima bila je baš na pitanje zašto je vratio Michelinove zvjezdice.

"Kada dođete do tri zvjezdice, život postane lagodan. Vidite te chefove restorana s tri Michelinove zvjezdice koji pričaju o stresu i pritisku koji donose zvjezdice, no budimo iskreni - nitko od njih više nije u kuhinji. Gdje je onda pritisak? Čak i ako su u kuhinji, imaju tu ogromnu infrastrukturu, svu moguću opremu, dobro ste uigrani - i ne, nema pritiska. Pritisak je kad počinjete, kad su uz vas još možda dvije osobe u kuhinji, a trebate izbaciti 60, 70 večera pokušavajući kuhati za tri zvjezdice. To je pritisak. No, kad dođete do njih i u kuhinji imate 20 ili više ljudi, kao što sam ih ja imao na kraju - onda je to dosadno!", ispričao je Marco Pierre White, koji danas ima nekoliko restorana i franšiza za koje ga, kako je istaknuo na početku panela - "uopće nije briga".

Kuhanje nakon osvajanja tri Michelinove zvjezdice opisao je kao "obranu reputacije", a hranu u takvim restoranima kao iluziju. Najviše ga smeta, a osvrnuo se pritom i prema publici, što u takvim restoranima, restoranima s tri Michelinove zvjezdice, uglavnom ne kuhaju chefovi koji su ih priskrbili svojim restoranima, "a svi zapravo dolazimo zbog njih, zar ne!?", zaključio je.

image

Marco Pierre White

Mario Pavlović

Govoreći, pak, o današnjem, suvremenom dobu, kad Instagram ima velik utjecaj, zaključio je Marco Pierre White kako zabrinjava da restorane danas ocjenjuju ljudi koji o gastronomiju znaju manje od njega i općenito kuhara i ugostitelja i kako je zapravo "Instagram postao važniji od Michelina", što je podiglo mnoge obrve u publici.

"Toalet u restoranu zna dobiti više pažnje nego ono što je na tanjuru", dodao je, ne štedeći ni moderne trendove u visokoj kuhinji rekavši: "Porcije su postale male, a hrana hladna. Sve je unaprijed pripremljeno i složeno pincetama. Ja sam klasičar, vjeruj svojim prstima, oni su tu da se opeku", rekao je White i dodao kako u današnjoj gastronomiji nedostaje ono najvažnije - emocija.

A prije ovog gostovanja recimo kako je održano više panela na festivalu čiji je koncept zaokružen kroz riječ CHEF (C za connect odnosno povezivanje, H za holistički pristup jer hrana nije samo ono što je na tanjuru, E za experience odnosno iskustvo te F - kao fun jer zabava je uvijek neizostavni dio ovakvih događanja).

U razgovoru Hrana, sigurnost i kapital Stjepan Orešković, osnivač i većinski dioničar BOSQAR d.d.-a, publiku je proveo kroz razmišljanja o prehrambenom sektoru kao strateškom prostoru, ali i o vlastitom poslovnom putu, od medicine i obrazovanja, do ulaganja u prehrambenu industriju. Kao najvažniji resurs budućnosti, Orešković je istaknuo upravo hranu i vodu. Kako svoju strast pretvoriti u posao, pitanje je koje je otvorio panel Mali kod velikih - vidljivost, autentičnost i ustrajnost. Svoje odgovore na to dali su Tijana Bogdanović, osnivačica Morning laba, Maja Fertalić, osnivačica brenda Nutty, i Antonio Matušan, osnivač startupa Crumbs. Kroz osobne priče o upornosti, građenju prepoznatljivosti i izazovima ulaska na tržište, panel je ponudio konkretne primjer u stvaranje malih brendova s velikim ambicijama. Na tom putu pomogao im je i FoodTech Startup Competition, natjecanje koje već četvrtu godinu okuplja inovatore iz prehrambenog i ugostiteljskog sektora. Prijave za ovogodišnje izdanje otvorene su upravo danas i trajat će do 31. srpnja.

image
Mario Pavlović

Bio je tu i zanimljiv panel o budućnosti pekarstva o kojem ćemo vam još i posebno pisati, ali i pokušaja da dokučimo zašto je premalo originalnih koncepata o čemu su na panelu Copy/paste Vs. Original govorili Mladen Livaja i Frane Delić. Jedan od onih panela koji je također izazvao pažnju bio je na temu sira, odnosno zašto mu se ne posvećuje više pažnje u našoj gastronomiji. Ines Barić (Dukat), Ema Orbanić (Latus) i Aleš Winkler (Kumparička), pokušali su dati odgovor na ovo pitanje pokušavajući publici približiti bogatstvo naše ponude.

Dok se u dvorani Vikend raspravljalo, ostatak prostora živio je u ritmu festivala - od jutarnjih sati odvijaju se masterclassovi i showcooking radionice, koji su i ove godine privukli veliki broj posjetitelja. Dvorane su ispunjene, publika aktivno sudjeluje, a chefovi, sommelieri i barmeni iz regije i šire demonstriraju tehnike, koncepte i ideje koje pomiču granice gastro kreativnosti. Posebno zanimanje izazvao je masterclass Prirodna vina - opis, stilistika i tržišno pozicioniranje by Istra Natural, koji je bio uvod u svijet vina proizvedenih bez aditiva i intervencija. Publika je imala priliku saznati što točno jesu prirodna vina, koje metode se koriste u njihovoj proizvodnji, kakve stilistike prepoznajemo te kako se pozicioniraju na tržištu.

image

Posebnost ovogodišnjeg izdanja festivala je i RANGITE!, Istrian Food Market

Mario Pavlović

U međuvremenu, festivalske zone žive punim plućima. Weekend Food Market pretvoren je u vibrantno središte zalogaja i druženja, dok RANGITE! - Istrian Food Market slavi istarsku tradiciju kroz autentične okuse, vina i proizvode lokalnih proizvođača. Expo zona nudi pregled najnovijih inovacija iz svijeta hrane, pića i tehnologije, a Make It Count Bar mjesto je za večernje, neformalno druženje. Za one koji traže ekskluzivan gastronomski doživljaj, Weekend Food x Noel by Ivan Temšić pruža fine dining iskustvo pod vodstvom chefa s Michelinovom zvjezdicom.

Weekend Food Festival nastavlja se i u subotu, donoseći nove panele, okuse, goste i prilike za učenje i povezivanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
14. travanj 2025 15:37