Novi Copy Taste

Neki od najboljih barmena na svijetu pripremaju koktele zagrebačkoj publici

Idući tjedan u dvorištu Petog Kupea, hotelu Zonar i odabranim barovima u Zagrebu miksat će se dobra cuga

Četvrti mjesec ponovno je u znaku velikih događanja na hrvatskoj barskoj sceni - u Zagrebu se po drugi put održava festival Copy Taste, ovaj put 17. i 18. travnja i to u dvorištu zagrebačkog Petog Kupea, u Hotelu Zonar i u odabranim barovima diljem grada. Inicijativa za cijelo događanje potekla je od barmena i vlasnika zagrebačkog bara Peaches&Cream Mišela Posavca i Dominika Bečvardija, a entuzijazam se ubrzo proširio domaćom scenom koja objeručke prihvaća svaku priliku za umrežavanje i edukaciju. Podsjetimo, prošle je godine krajem travnja održano prvo izdanje ovog zabavnog, ali i važnog barskog festivala, na kojem je, osim popularnih domaćih barova, bilo i nekoliko predstavnika iz same regije.

image

Dominik Bečvardi i Mišel Posavac

Press

Tada je program uključivao i obilazak nekoliko ključnih barova zagrebačke scene, u pratnji važnih gostiju: naime, osim regionalnih barmena, tu su bili i Alia Akkam, predsjednica Akademije World’s 50 Best Bars za područje koje obuhvaća Hrvatsku, Sloveniju, Mađarsku, Rumunjsku, Bugarsku i Srbiju, kao i osnivač liste Top 500 Bars Anthony Poncier. Tom smo ih prilikom ulovili da ukratko s nama podijele svoje dojmove nakon nekoliko dana provedenih u društvu mladih nada regionalne scene.

Autorica Alia Akkam, koja je službeno bazirana u Budimpešti, posljednji je put bila u Hrvatskoj prije nego se naša scena uopće razvila pa je za nju ovo bila izvrsna prilika da usporedi Hrvatsku s drugim zemljama koje prati, dok je Poncieru ovo bio prvi posjet Zagrebu: "Volim otkrivati nova mjesta i smatram da je važno podržavati mlade barske scene poput vaše. Dobro je da se ljudi ovako udružuju i rade zajedno stvari", naglasio je Poncier, koji je tijekom dugogodišnje karijere proputovao doista cijeli svijet i imao priliku pratiti razvitak brojnih uzbudljivih područja kada je riječ o koktelima i barovima.

image
Press

Premda zbog naravi svoga posla nije mogla ulaziti u detalje, Akkam je istaknula da naša scena ima dobre temelje te da je njen napredak jasno vidljiv: “Cijela ova regija je uzbuđena oko koktela, svojih barova i načina na koji doprinose samoj sceni. Postoji pravi zamah trenutačno, može se osjetiti, opipljiv je i to u svim zemljama regije. Jako je uzbudljivo to pratiti. Svi su entuzijastični, ne samo oko svojih, nego i oko tuđih barova.

Poncier se nadovezao: "Dobro je da imate više različitih vrsta barova umjesto da se samo kopira. Različite osobnosti rade dobro različite stvari i to je odličan početak scene. U brojnim gradovima jedan bar bude uspješan i onda ga svi kopiraju. To nema smisla. Također, gostoljubivost i atmosfera koja bude u baru su stvarni važni. Svi mogu napraviti dobro piće, čak i doma, ako pozorno prate recepte. Kvaliteta pića nije jedini razlog zašto ljudi odlaze u barove. Nekad možete naići na bar koji radi jako dobro svoje koktele, ali se ne poželite više vratiti jer vam je konobar pokvario doživljaj svojim pristupom. Manje dobro piće, ali dobra atmosfera mogu činiti veliku razliku. U Hrvatskoj se vidi da je to ljudima dio DNA, vole to što rade, rade to dobro, žele to podijeliti s drugima i topli su."

Što je potrebno činiti da se naša scena nastavi razvijati na pozitivan način? Trebaju li domaći barmeni pratiti svjetske trendove, uvoditi nove tehnologije, nastaviti s umrežavanjem da scena nastavi rasti?

image
Press

"Smatram da su barmenska gostovanja odnosno guest shifts izvrstan način da se privuče pozornost na mjesta na koja inače ljudi možda ne putuju tako često. Kada barmeni gostuju vani u barovima, imaju priliku ljudima predstaviti ne samo svoj bar, nego i svoj grad! Ova je regija tako dobro povezana, stvarno je važno da se svi međusobno podržavate", istaknula je Akkam, a Poncier se složio: "Nikad ne znaš što ćeš otkriti kada putuješ, možda nove sastojke, nove tehnike, neke nove trikove... Tako rasteš. Jednom sam, primjerice, u jednom baru doživio da, kada izađete van zapaliti cigaretu, barmeni čašu s vašim pićem stavljaju u hladnjak! Kad se vratite, vraćaju vam vaše piće nanovo ohlađeno. Nikad mi prije nije palo napamet da se tako nešto može učiniti", nasmijao se pa dodao: "Također se treba pobrinuti da vam kokteli imaju dozu ‘instagramičnosti‘, jer puno ljudi upravo preko Instagrama vidi atraktivno prikazane koktele i poželi ih probati. Tako danas ljudi otkrivaju barove. U današnjem svijetu, sviđalo se to nama ili ne, bez marketinga ne možemo. Što vam vrijedi što ste najbolji bar na svijetu, ako za vas nitko ne zna? Aktivnosti na takvim platformama mogu privući potrebnu pozornost i potaknuti ljude da posjete vaš bar."

image
Press

Gosti prošlogodišnjeg Copy Tastea dotaknuli su se i teme sve popularnijih koktela na točionicima, koja zna uzburkati duhove na barskoj sceni, a ni sam Anthony Poncier nije sasvim siguran što misli o tom trendu: "Turizam je potaknuo uvođenje koktela na točionicima u svijetu i sve više ljudi gura takve koktele u svojim barovima. Osobno nisam veliki ljubitelj toga, možda sam jednostavno dio stare garde koktelske industrije - volim čar miksanja koktela pred gostom. Imam dojam da smo sve manje barmeni koji spremaju koktele, a sve više inženjeri koji se bave popravljanjem aparata za točenje! No, s druge strane, moram priznati da takav pristup čini koktele dostupnijima širim masama."

S tom se izjavom složila i Akkam, kojoj je drugu perspektivu ponudio jedan od naših barmena tijekom druženja u zagrebačkim barovima: "Jedan mladić mi je objasnio da što je više tog napravljeno unaprijed, to sam barmen ima više vremena na raspolaganju da se posveti usluzi u samom barom. Nisam do sada to baš tako promatrala. Ovakvi kokteli možda mogu poslužiti za otvaranje vidika onima koji inače ne konzumiraju koktele. Općenito je na početku dobro ići prema gostu s manje kompliciranim pićima."

image
Press

"Nekad ljude treba jednostavno primiti za ruku i pokazati im primjerom. Recimo, ako netko tek počinje s uživanjem u koktelima i jako voli mojito, barmen bi toga gosta trebao ispitati što mu se kod mojita točno sviđa, a zatim mu ponuditi nešto nalik tome, ali s twistom. Tako će se gostima postepeno širiti paleta okusa. Treba ljudima dati priliku da izraze svoje preferencije te graditi svoje piće u suradnji s njima. Tek se tako kod gostiju razvija interes za koktele!, dodao je Poncier.

Alia Akkam bila je jedna od rijetkih dama u društvu kolega s naše scene, što je dobar pokazatelj zastupljenosti žena u domaćim barovima - ona gotovo da i ne postoji.

"U ovoj je regiji ženama doista teže ući u barski sektor. U Aziji i Americi ima puno više žena na barskoj sceni. Mislim da barmenice trebaju biti hrabre i samo ići naprijed. Također smatram da treba napokon zaboraviti na klasifikaciju pića kao ‘ženskih‘ odnosno ‘muških‘. To jednostavno ne postoji", odlučna je Akkam.

image
Press

"Smatram da je odgovornost za to što nema dovoljno žena u miksologiji doista na svima, ali osobito na vlasnicima i voditeljima barova koji trebaju stvoriti okruženje u kojem se svi osjećaju sigurno i prihvaćeno. Treba razviti mjesto na kojem se ljudi osjećaju ugodno i da ih se poštuje. Sigurni uvjeti rade veliku razliku, a što je veća raznolikost u barovima, neovisno radi li se o spolu ili nacionalnosti, što se više stvara, to je jača kemija među barmenima koja omogućuje napredak jer se problemi i poteškoće rješavaju na različite načine. Ako to nije slučaj, ako se ne osjećaju cijenjeno, saslušano i uključeno, naravno da se žene neće javiti sa svojim idejama niti biti kreativne", zaključio je Poncier.

Ove godine projekt festivala Copy Taste podržava Turistička zajednica grada Zagreba (TZGZ), a osim posjeta guest shiftovima u odabranim barovima, svi zainteresirani će moći sudjelovati i u besplatnim masterclass radionicama u zagrebačkom Hotelu Zonar. Važno je samo da se prijave na poveznicu koja će biti objavljena na profilima festivala Copy Taste na društvenim mrežama, a sve kako bi dobili priliku inspiraciju pronaći u predavanjima tima iz Handshake bara iz Mexico Cityja, koji je trenutačno na prvom mjestu na popisu World’s 50 Best Bars, a tu su i predstavnici slovačkog bara Mirror, albanskog bara Nouvelle Vague, koji ponavlja svoj dolazak u Zagreb, potom barmeni iz Line bara iz Atene, Himkok bara iz Osla te pariškog bara Little Red Door.

image
Press

Isti ti barmeni svoje će koncepte zagrebačkoj publici 17. travnja predstaviti i na gostovanjima u barovima diljem Zagreba, pa će se tako svi znatiželjni moći uputiti na Trešnjevku u dva različita bara - Landsky Bar će ugostiti Nouvelle Vague iz Tirane, a Peaches&Cream barmene Handshake bara iz Meksika. U centru grada će Roots u Tomićevoj ugostiti Mirror iz Bratislave, u Blendu će se predstaviti Little Red Door bar iz Pariza, a novootvoreni KOI na Ribnjaku ima gostovanje barmena iz Linea iz Atene. U Uraniji na Kvatriću koktele će pripremati barmeni Himkok bara iz Osla.

image
Press

Što se tiče autoriteta iz industrije, ove godine Zagreb će posjetiti Paola Mencarelli, osnivačica i kreativna direktorica festivala Florence cocktail week u Firenzi i Venice cocktail week u Veneciji. Uz nju, tu će biti i Gary Sharpen, osnivač, izdavač i direktor jednog od najutjecajnijih magazina i podcasta o koktelima pod nazivom Cocktail Lovers, projekta koji već godinama dobiva brojne međunarodne nagrade.

U petak, 18. travnja, u zagrebačkom Petom Kupeu Copy Taste će ponovno okupiti šest barova iz šest zemalja regije, a svi će posjetitelji od 16 sati do ponoći moći isprobati po tri koktela u svakom baru, uz dobru glazbu i odličnu atmosferu te pokoji zalogaj u food corneru nastalom u suradnji s Rougemarinom. Ulaz na Copy Taste je slobodan, a svi posjetitelji na ulazu dobivaju besplatni koktel dobrodošlice. Više informacija o događanju možete pratiti na Instagram profilu Copy Tastea.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
10. travanj 2025 12:36