
Zagrebačka barska scena ovih je dana postala još jača, jer uz već poznata imena i adrese, u centru grada otvoren je bar itekako vrijedan pažnje ljubitelja koktela, ali i novih koncepata. Ovakvi, tajanstveni speakeasy barovi, zapravo, u svijetu već postoje, ali sada je taj svijet došao k nama i, ako je suditi po interesu koji se oko Yakuze stvorio od samog početka, itekako nam se sviđa.
Yakuza je, dakle, bar napravljen po uzoru na nekadašnje skrivene barove, kada je konzumacija alkohola bila zabranjena i potajno se ispijao u skrivenim, mračnim (podrumskim) lokalima. I od samog ulaska u Yakuzu to vam je prilično jasno. Smještena je, naime, u podrumu ispod superpopularnog restorana Kiyomi, iza kojeg stoji poduzetnik Davor Bienenfeld, a kao kreativna snaga iza jela Vid Nikolić, ali je potpuna suprotnost onome što se nudi u restoranu. Osim što u Yakuzi nema konkretnije hrane, uređenje je, kako nam je rekao i sam Bienenfeld, totalni kontrast Kiyomiju, a ponudom se trenutačno fokusiraju samo na koktele. I to kakve koktele!
Yakuzu smo posjetili na običan dan usred tjedna, ali smo dogovorili termin prije samog otvaranja, kako ne bismo upali u gužvu i kako bismo dobili punu pažnju glavnih aktera. Za šankom su nam koktele pripremali Denis Slivar, voditelj i dugogodišnji suradnik Davora Bienenfelda, koji je s njim radio još u doba Timea, i Dominik Kujundžić, koji je u Yakuzu tek nedavno prešao iz zagrebačkog bara Landsky.
Podrum za uživanje
"Ideja je zapravo da ovo bude mjesto gdje se svi spajamo, zajedno razmišljamo i stvaramo, da se ovdje rade dobre stvari. Prve koktele su nam tako osmislili naši vrhunski barmeni kao što su Ivan Leko, Marino Karinja i Karlo Ferenčak, koji inače svaki imaju svoj lokal, svojim velikim znanjem uskočio je i Marko Markota iz Alce Zagreb, a surađujemo i s ekipom iz Finih stvari", istaknuo je Bienenfeld odmah na početku razgovora pa nam zatim i pobliže objasnio cijeli koncept.
"Ovo je mjesto za razgovor, ali i izlazak, opušteno druženje u elegantnom, mističnom, mračnom prostoru, gdje je sav fokus na mirisima i okusima. Idealno je, recimo, ako ste u Kiyomiju na večeri i završili ste, ali vam se još ne ide kući. Samo se spustite i nastavite uživati u dobrom društvu i atmosferi. Naravno, dobrodošli su i ljudi izvana", rekao je i dodao kako je od samog početka, od stvaranja Kiyomija i otvaranja, ideja bila da se iskoristi i podrumski prostor lokala u zagrebačkoj Gajevoj ulici.
Iako je u početku htio da to bude vinski podrum, jer je i sam veliki ljubitelj vina, daljnja promišljanja, razvoj scene i općenito ljubav prema svemu što gastronomija nudi, od hrane do koktela i žestokih pića, zapravo su ga vodili prema tome da otvori jedan sasvim drugačiji, poseban bar. I, kaže, nije pogriješio, jer Yakuza je danas mjesto kakvo je Zagrebu, posebice centru, nedostajalo i koje će, nada se, pridonijeti daljnjem rastu scene.
Originalni kokteli
A kokteli, ono najvažnije i ono zbog čega smo i došli, svakako su dobar početak. Svaki ima priču, privlači izgledom, a zatim i iznenađuje okusom. Oni naoko jednostavniji kriju slojeve novih, slatkih, gorkih, slankastih i kiselkastih okusa, a oni od kojih se na prvu očekuje nešto poznato i klasično, svakim novim gutljajem iznenađuju i donose nešto novo.
Primjerice, Oni Negroni napravljen je s, među ostalim, vrhunskim ginom i japanskim likerom od šljiva i, onima naviklima na klasičan Negroni bit će apsolutno iznenađenje. Neon Paloma s agavinim sirupom, sokom limete i tonikom s grejpom je pak totalno osvježenje upakirano u duguljastu čašu s pažljivo oblikovanim, spaljenim grejpom na vrhu i jedini je koktel na karti koji na neki način nije povezan s Azijom.
Tu su još i neklasično slatka Sakura Blossom s votkom, sokom limete, domaćom sodom od hibiskusa i nježnim sakura sirupom od japanske trešnje te Silk Road s tekilom, konjakom, sokom naranče, limete, kakaom i tonkom koji je toliko moćan i upečatljiv da okus pamtite još dugo nakon što ga probate. I to su samo neki od desetak originalnih koktela koji se ovdje nude, od čega je jedan bezalkoholni, za one koji vole eksperimentirati, ali su, recimo, baš taj put zaduženi za prijevoz ekipe nakon druženja u gradu. S obzirom na neuobičajene sastojke koje nije uvijek najlakše nabaviti kod nas, cijene su pristojne i slične onima u drugim, boljim zagrebačkim lokalima. Kreću se od 11 do 14 eura, dok je cijena bezalkoholnog koktela s enshi zelenim čajem, sokovima od đumbira i limete, javorovim sirupom i sirupom od maline te espumom od limete i jabuke, 7 eura.
"Išli smo prije svega na kvalitetu svih sastojaka, tu nema odstupanja. Kod kreiranja samo smo gledali da imamo različite stilove i tehnike, poput recimo milk washa, da nudimo one jednostavnije pa idemo prema kompleksnijima. Imamo već oko 25 zapisanih recepata, ali nismo htjeli odmah ispucati sve, to ni nema previše smisla, postupno ćemo uvoditi nove i slušati publiku pa se prilagoditi i tome", rekao je Bienenfeld.
Geisha večeri
Osim toga, dodao je, volio bi s vremenom krenuti i s radionicama i gostovanjima. Yakuzu pretvoriti u mjesto gdje će rado svraćati barmeni, kao i kućni entuzijasti, gdje će moći učiti i napredovati i gdje će, osim domaćih faca, ugostiti i neka velika inozemna imena. Ali, dodaje, cijeli projekt tek je krenuo i ima vremena, a i ideja dovoljno za godine i godine poslovanja.
Već ovih dana, primjerice, kreće s Geisha večerima posebno osmišljenim za ženska druženja, u planu je u ponudu s vremenom uvrstiti i male zalogaje, a na dobrom je putu, u što smo se uvjerili i sami, da krene s proizvodnjom posebnih prirodnih, gaziranih pića. I to je tek početak priče, jer sve što smo od Bienenfelda i njegove ekipe čuli, Yakuzu bi uskoro, kada se još malo uigraju, moglo plasirati i među top barove u zemlji, a zatim i Europi, što i je njihova želja. Ovim tempom, čini nam se, to je itekako izgledno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....