
"Moraš probati ove tortilje, te su najbolje na tržištu. To su ti one u zelenom pakiranju", došao je nedavno do nas glas, a kako volimo i često koristimo pa i sami kod kuće pripremamo tortilje, nije nam trebalo dugo da se zainteresiramo pa i istražimo o čemu je točno riječ. Tako smo došli do broja Duje Moćana, glavnog tehnologa i vlasnika brenda Casa tortilla, čovjeka koji stoji u pozadini brojnih poznatijih i većih projekata i koji se konačno odvažio pokrenuti jedan svoj. I bila je to dobra odluka, jer njegove tortilje postale su toliko tražene da iz male proizvodnje na zagrebačkom Črnomercu danas dnevno izlazi čak 20 tisuća komada.
"Dolazim iz pekarske obitelji, moji su u Vodicama imali poznatu pekaru i ja sam u mladosti noću bježao od kuće, ali ne da bih išao u izlazak, nego gledati kako se mijesi tijesto za kruh u noćnoj smjeni. Tako sam tijekom godina razmišljao kako bih i sam želio ostati u tom poslu, a onda se nekako spontano rodila ideja o proizvodnji tortilja", počeo je svoju priču Moćan dok smo sjedali za veliki drveni stol odvojen samo dva metra od sjajno bijelih vrata iza kojih se događa sva magija.
Ideju s proizvodnjom tortilja shvatio je više nego ozbiljno, za što je dokaz i stroj koji je odmah naručio iz Meksika i smjestio ga u nekadašnju proizvodnju obiteljske pekarnice. Kako je živio i radio u Zagrebu, gdje je, među ostalim poslovima, usko surađivao s Karlo Vulinom na njegovu projektu Boogie Laba, svaki slobodni trenutak koristio je za odlazak u Vodice i igru na novoj, skupoj i moćnoj igrački. Kada je shvatio da cijela priča itekako ima smisla i da njegov proizvod može konkurirati na tržištu, ipak ga je preselio u Zagreb i krenuo se još ozbiljnije baviti testiranjima, istraživanjima i stvaranjem. Trebalo mu je, kaže, tri godine da dobije tortilju kakvu je bio spreman ponuditi kupcima.
Dok nam prepričava svoju priču, pored njega sjede i suvlasnik Casa tortille, Marko Žibrin, inače vlasnik Mlinoproma s kojim se Duje povezao kada je tražio dobrog dobavljača brašna, i Karlo Pešun, voditelj prodaje. Cijela ekipa je dobro raspoložena, neprestano dobacuju šale i govore nam kako su itekako zadovoljni kako je posao napredovao i u kojem smjeru ide.
"Proizvodimo pšenične tortilje, a trenutačno radimo i na proteinskim, koje su nastale u dogovoru s jednom trgovinom zdrave hrane. Već smo ušli u nekoliko trgovina, pregovaramo s još nekoliko i generalno smo zadovoljni kako se stvari kreću, čak i više nego zadovoljni", ispričao nam je složno trojac.
A po čemu su vaše toliko drugačije i posebnije od ostalih koje se mogu pronaći u supermarketima, pitali smo ih.
"Za početak, naše se proizvode od hrvatskog brašna i u Hrvatskoj. Zatim, po mirisu. Kada otvorite naše pakiranje tortilja, osjetit ćete totalno drugačiji miris od svih drugih pakiranja. Treće, po roku trajanja. Naše tortilje nemaju velike količine dodataka, aditiva i konzervansa i rok trajanja im je 180 dana. Dodajemo samo nužne sastojke da bi one mogle opstati na policama trgovine. Od početka je cilj bio napraviti neutralnu tortilju koja je nosač za sve drugo. Kada je napunite, da ne preuzme okus već da nosi okus onoga čime ćete je napuniti", rekao nam je Duje i dodao da je, iako kod kuće tortilje radimo od vode, brašna, ulja i soli, u većoj proizvodnji stvar daleko kompliciranija.
"Pazili smo na svaki detalj, da je dovoljno savitljiva, ali ne žilava, da ne puca kada se zapeče već napunjena, da je ukusna i da se lako može u njoj uživati, da se može koristiti kod kuće, ali i recimo, u kebabdžinici. To znači da smo puno testirali, a samim time i puno tortilja i sami pojeli. Nama su zbilja najbolje koje smo probali."
Zasad se, složan je trio, zadržavaju samo na pšeničnim tortiljama i ne planiraju raditi kukuruzne, koje su, opće je poznato, inače tipične meksičke tortilje. Za proizvodnju kukuruznih, naime, potreban je sasvim drugačiji pristup, a kako nam kaže Duje, u Hrvatskoj nisu toliko popularne da bi proizvodnja trenutačno bila isplativa. Ali, dodaje, nikad se ne zna što donosi sutra, pa tako kada završe s tortiljama koje rade s dodatkom proteina graška (a igraju se i s bobom), već razmišljaju o novim idejama.
Jedan od projekata na kojem rade, i to baš u suradnji s Karlom Vulinom iz Boogie Laba, su i sourdough tortilje. Trenutačno je to projekt namijenjen američkom tržištu, ali čim nam je za njega ispričao, Duji smo, čisto iz sebičnih razloga i ljubavi prema kiselom tijestu, savjetovali da ih što prije ubace i na hrvatsko. Do tada, sada kad smo vidjeli koliko je pedantan, uredan, precizan i temeljit Duje (a ista takva je i proizvodnja, u koju smo tek nakratko zavirili) i kada smo probali njegov proizvod, mesne, riblje i povrtne nadjeve, jaja, šunku i sireve, svakako ćemo motati u njegove klasične pšenične - one u zelenom pakiranju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....