I njima je već dosta

Pazite li kako se ponašate u restoranu? Možda biste trebali, da ne završite na TikToku

 Leopatrizi/Getty Images
Ideja "mušterija nije uvijek u pravu" glavna je premisa TikTok zajednice konobara o ponašanju gostiju u restoranima

Svi znamo kako je to kad te usluži mrzovoljan konobar, kad dobiješ hladnu juhu, prepečeno meso, zaleđeni desert, predugu ili prekratku kavu. I, istini za volju, svi znamo što nam je tada činiti. No, jeste li se ikada pitali kako je "ljudima s druge strane" stola i što sve oni moraju slušati od zahtjevnih, razmaženih ili nepristojnih gostiju? E da... Ovo je priča o ljudima koji nas uslužuju i njihovim anegdotama s radnog mjesta koje su postale pravi viralni hit.

Naime, suočeni sa svakodnevnim izazovnim situacijama nekolicina je zaposlenika u ugostiteljstvu svoje dogodovštine odlučila plasirati na društvenu mrežu TikTok i nije trebalo dugo da njihove snimke postanu viralne. Radi se mahom o Amerikancima kojima je više "prekipjelo" slušati zanovijetanje gostiju i smiješiti se pod uvriježenim izgovorom kako je "gost uvijek u pravu". E pa nije, ili barem nije za njih. Naime, ideja "mušterija nije uvijek u pravu" glavna je premisa TikTok zajednice o ponašanju gostiju u restoranima.

Jedan od onih koji nije odolio prosvijetliti publiku o tome s kakvim sve gostima ima posla, među prvima je bio Darron Cardosa, koji bloga pod pseudonimom "The Bitchy Waiter" (@officialbtw na TikToku).

image
Unsplash

"Kad sam radio kao domaćin u užurbanom restoranu na Manhattanu, nakon duge smjene, okrenuo bih se TikToku. Moje su večeri bile pune blago ljutitih interakcija s gostima: par koji je kasnio dva sata na večeru i očekivao da će odmah sjesti i bezbroj pojedinaca koji bi pitali: ‘Ali zašto ne mogu sjesti za taj stol umjesto za ovaj?‘ U to sam vrijeme imao nekoliko prijatelja koji su aktivno radili u ugostiteljstvu i koji su mogli razumjeti moju frustraciju, no to mi nije bilo dovoljno. Otvorio sam TikTok i potražio "priče o ugošćivanju". S vremenom sam jednostavno počeo stvarati videozapise ili memeove i bilo što što sam mislio da će se ljudima svidjeti", ispičao je Cardosa za Food & Wine.

@officialtbw I’m not saying, I have done this before, but I’m not saying I’ve never done it either.#waitressproblem #tipyourserver #tipyourbartender #serverlife #restaurantlife #waitressproblems ♬ original sound - Bitchy Waiter

Prije doba TikToka, Cardosa bi obično snimao videe u kojima je pričao o prošlim iskustvima u detalje kao da ih objašnjava prijatelju, a danas na TikToku njegovi kraći formati imaju stotine tisuća pregleda. "Ljudi žele vidjeti scenarije, ali ne puno priče."

Ovaj stil postao je smjer i za Alanu Fineman (@alanafinewoman) i Drewa Talberta (@drew_talbert). Fineman se pridružila TikToku 2021. u potrazi za kreativnim izričajem. Nakon što je provela mjesec dana kreirajući sadržaj koji je u tom trenutku bio hit na toj društvenoj mreži, njezina je prijateljica predložila da odglumi jednu od svojih brojnih priča s posla. Njezin skeč, koji je bio prepucavanje između gosta koji je tražio Cezar salatu bez krutona, bez parmezana i preljeva, i konobarice koja je pokušala objasniti da je sve što će dobiti bila zdjela zelene salate, vidjelo je više od 320 tisuća ljudi. Njezina priča o restoranu, o gostu koji nije uračunao svoju djecu u ukupan broj gostiju na večeri u restoranu, kliknulo je 1,7 milijuna ljudi, dok je, primjerice, video o gošći koja naručuje bocu vina i traži da je usluži muškarac "zaradio" 2,9 milijuna ljudi.

Slično Fineman, Talbert nikada nije očekivao da će se njegova ugostiteljska i glumačka karijera preklapati.

"Radio sam u restoranima više od dva desetljeća", kaže Talbert i nastavlja: "Međutim, zadnja stvar koju sam ikada želio učiniti je snimiti video o tome. Nije mi palo na pamet".

No većinu vremena tijekom pandemije Talbet je proveo eksperimentirajući s komičnim skečevima na Youtubeu i TikToku, ali ništa nije zaživjelo. Onda je jednog dana odglumio kako roditelji "koriste" konobara kako bi naučili svoje dijete ponašanju - tjerajući ga da čeka za stolom dok dijete ne promrmlja: "Hvala." Bio je to najveći hit koji je ikada postigao, probio je granicu od milijun pregleda. “Pala mi je na pamet misao: ‘O moj Bože, ako vam se ovo sviđa, imam još milijun priča‘". Sada Talbert ima više od 2,2 milijuna pratitelja, a većina njegovih videa ima između 500 tisuća i 2 milijuna pregleda.

@drew_talbert “Don’t be shy, fill it to the brim” (co-write w/ @andrea.kelley) #wine #serverlife #redneck ♬ original sound - Drew Talbert

Videozapisi Fineman i Talberta danas, za razliku od vremena kad su počeli objavljivati prve videe, imaju veći broj likova koji se ponavljaju. Broj njihovi pratitelja sve je veći, a mnogi u komentarima znaju napisati kako "nisu znali da ih konobari tako doživljavaju" ili, pak, "kako znaju tko je osoba koja ih je naživcirala".

Vjerujemo kako bi i naši ugostitelji imali puno anegdota za podijeliti... Tko zna, možda baš sada netko od njih radi TikTok objavu baš o vama ili nama... Ako ništa drugo, barem se možemo zamisliti o svome ponašanju drugi puta kad bez posebnog razloga prigovorimo u restoranu ili kada to učinimo na ne baš primjeren način.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 10:41