Zašto nas nisu pitali

Prelaze na manja pakiranja: Britanci tek sad otkrili ‘unučiće‘ i vino u bočici od 250 ml

 5ph/Getty Images
Kao što poslovica kaže: dobre stvari dolaze u malim pakiranjima

Prema mišljenju stručnjaka za industriju alkoholnih pića, britanski potrošači sve se više odlučuju uživati u svojim omiljenim pićima u manjim dozama, ali veće kvalitete - potičući trend od 100, odnosno 250 ml.

Ovaj pomak, koji je njima očito do sad bio nepoznanica, dolazi iz želje da budu zdraviji, odnosno da smanje konzumaciju alkohola kod mlađe populacije, prenosi Yahoo članak iz The Guardiana.

Richard Halstead, glavni operativni direktor za istraživanje potrošača na tržištu pića, rekao je: "Sigurno vidimo manje formate pakiranja za različite kategorije alkoholnih pića kako bismo zadovoljili trendove umjerenosti uživanja u alkoholu, ali i financijske čimbenike. Manja pakiranja smanjuju nama troškovne, ali i potiču isprobavanje novih proizvoda ili kategorija.” Također je dodao kako potrošači preferiraju vina u manjim pakiranjima jer lakše mogu kontrolirati koliko su popili, ali i da ih oklijevaju kupiti jer nerijetko ne predstavljaju dobru vrijednost za novac u usporedbi sa standardnim buteljama.

image

Problem kod velikih boca, pokazalo se, je to što je moraš dijeliti ili je moraš brzo popiti, a to mnogima nije u skladu s današnjim životnim stilom

Semenovp/Getty Images/istockphoto

No, kad je konzumacija vina u pitanju, istaknuo je i razloge zbog kojih standardna butelja od 750 ml često odbija kupce, a riječ je o praktičnim razlozima - "obično ili morate podijeliti bocu ili je morate ispiti u roku od nekoliko dana da se vino ne pokvari". I tu je prednost manjih pakiranja, oni zadovoljavaju potrebe potrošača da popiju (što već žele popiti), a istovremeno kvaliteta proizvoda nije ugrožena.

I Matt Day, vlasnik jedne nezavisne trgovine vinima i bara u istočnom Londonu, slaže se s tom tvrdnjom.

"Popiti cijelu bocu jednostavno se ne uklapa u zdrav način života mnogih ljudi ovih dana, ali do sada je bilo dostupno jako malo pristojnih vina u malom formatu", kaže ističući kako je prvi na tržištu Velike Britanije koji vino pakira u ampulama od 100 ml (kako se kod nas, primjerice, zna pakirati čaj za poklon.

Ponukana ovim informacijama, industrija je odgovorila proizvodnjom manjih pakiranja alkoholnih pića. Britanski Day’s shop počeo je nuditi ručno rađena i vrhunska vina, osim pjenušavih, u limenkama od 100 ml. Naked Wines, online trgovina vina, također nudi pakete od 100 ml za svoje proizvode i šalje ih poštom. Zanimljivo je dodati i kako su za Božić lansirali svoj prvi adventski kalendar s mini pakiranjima, koji su rasprodani u roku od nekoliko tjedana.

Marks & Spencer je rekao da je prodaja njihovih malih vinskih boca (od 250 ml) porasla za 30 posto na godišnjoj razini, dok su vinske limenke pokazale sličan rast u istom razdoblju. U ponudi imaju četiri različita pjenušca i sedam vina.

No, nisu samo vina ta koja se pakiraju u manju ambalažu. Cotswolds Dry Gin lansirao je gin u mini pakiranju. Craft pivo u limenkama od 330 ml također je najprodavanije.

Do ovih promjena dolazi nakon što su istraživači sa Sveučilišta u Cambridgeu otkrili da bi izbacivanje butelja vina s vinskih karti barova, pubova i restorana moglo pomoći zdravlju nacije, a ne bi naštetilo profitu ugostitelja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 10:21