
U zagrebačkoj Laubi je od 26. do 28. ožujka održano deveto izdanje konferencije Raise the Bar, koja iz godine u godinu okuplja najbolje djelatnike i stručnjake ugostiteljskog sektora. S naglaskom na važnost edukacije i inovacija, ovogodišnja konferencija okupila je međunarodne i domaće lidere industrije, a završni dan obilježen je inspirativnim predavanjima i finalom natjecanja za barmene.
Prva dva dana bila su rezervirana za natjecateljski dio u kojem su baristi i barmeni, pod budnim okom stručnog žirija, morali pokazati visoku razinu znanja, kreativnosti i vještina. Po prvi put održano je regionalno natjecanje barista, u kojem su sudionici iz Hrvatske, Slovenije i BiH pripremali različite napitke na bazi kave, demonstrirali umijeće u izradi latte arta i sudjelovali u blind tastingu. Najboljim je proglašen Petar Spudić iz Leskovca Barilovićkog, koji je osvojio nagradu od 2.500 eura te priliku za sudjelovanje na natjecanju Caffe Vergnano World Cup u Italiji. S druge strane, barmeni su se morali iskazati u pripremi i posluživanju koktela, spajanju okusa, predstavljanju signature koktela i atraktivnom izgledu posluženog pića.
DIJELJENJE ZNANJA I ISKUSTAVA
Finale za najboljeg barmena donijelo je napetu borbu između Damira Viteškića i Antonija Miloša, koji su nakon prolaska zahtjevnog cjelodnevnog natjecanja u finalu imali deset minuta da impresioniraju žiri pripremom koktela, komunikacijom s gostima i upravljanjem vremenom.
Iako su oba natjecatelja napravila odličnu barsku atmosferu za sve okupljene, prema ocjenama žirija, najbolji barmen regije postao je Antonio Miloš iz Slavonskog Broda. Antonio je tako osvojio 10 tisuća eura i putovanje na prestižni Roma Bar Show, godišnje okupljanje barmena i stručnjaka u miksologiji.
Uz proglašenje pobjednika, završni dan konferencije donio je i predavanja međunarodnih stručnjaka. Danil Nevsky, druga najutjecajnija osoba u svjetskoj barskoj industriji, istaknuo je važnost autentičnosti i povezivanja s gostima.
- Predlažem da se pobrinete da kada izađete iz sobe, svaka osoba zna tko ste. I to ne znači pobijediti na natjecanju, ali to znači imati osmijeh, stisak ruke i neku vrstu ljudske povezanosti jer je ona ključ uspjeha - rekao je i naglasio kako svatko mora znati svoje prednosti i mane kako bi ih mogao okrenuti u svoju korist i tako izgraditi imidž povoljan za karijeru barmena, ali i druge poslove.
Nevsky je osnivač platforme Indie Bartender, sada se bavi educiranjem barmena, a do danas je kroz njegove tečajeve prošlo više od 29 tisuća barmena diljem svijeta.
- Moj put do uspjeha obilježen je brojnim pogreškama, ali svaka od njih me vodila do ovoga gdje sam sada - rekao je.
INOVACIJA I ZNATIŽELJA
Još jedno zvučno ime u svijetu koktela i barova, Iain McPherson, vlasnik jednog od 50 najboljih barova na svijetu Panda & Sons iz Edinburgha, govorio je o inovacijama i znatiželji kao ključevima uspjeha. Tijekom godina Iain je razvio niz inovativnih barskih tehnika koje se temelje na zamrzavanju, što je i baza njegovog uspjeha.
- Zamrzavanjem možemo zadržati svježe okuse, primjerice, voća jer održavamo svježinu bez mijenjanja izvornog okusa, kao što je slučaj s kuhanjem - pojasnio je.
- Teorija kaže da se voda prva zamrzne, a zadnja otopi u soku. Zato zamrzavanjem nekog soka, primjerice onog od jabuke, kontroliranim topljenjem možemo dobiti koncentrirane okuse. Od četiri litre soka, prva otopljena će biti najviše koncentrirana, druga i treća će imati okus kao klasičan sok od jabuke, dok će četvrta litra biti samo voda. Odbacivanjem vode, ostaje više šećera, kiselina i okusa - naglasio je.
Slovenski chef David Žefran, vlasnik restorana Milka s dvije Michelinove zvjezdice, istaknuo je koliko je zdravo radno okruženje presudno za uspjeh restorana, ali i zadovoljstvo zaposlenika.
- Ne volim koristiti tu riječ, ali prije je atmosfera u gotovo svakoj kuhinji bila toksična, s puno rasizma i seksizma, bez ikakve učinkovite komunikacije, što nikako nije dugoročno održivo - rekao je Žefran.
Njegov restoran radi četiri dana u tjednu kako bi se zaposlenici stigli odmoriti, no kaže kako to ne odgovara svakome jer su kuhari, pogotovo starije generacije, navikli raditi preko svojih mogućnosti.
- Chefovi su poznati po tome da žele imati sve pod svojom kontrolom, a ako to želiš, zapravo moraš imati prvo sebe pod kontrolom. To iziskuje mnogo rada na sebi, ali tek tada možeš biti dobar mentor i voditelj. Jednom tjedno pričam sa svojim zaposlenicima da bih znao kako se osjećaju, muči li ih nešto, što im treba od mene u tom trenutku, i to je ključ našeg uspjeha - dodao je.
EDUKACIJA I SURADNJA TEMELJ ZA NAPREDAK
Konferenciju je otvorila Dora Strezova-Nikolova, glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria, naglasivši važnost edukacije i suradnje kao temelja za napredak industrije. U sklopu projekta Raise the Bar do sada je dodatnu edukaciju prošlo više od sedam tisuća budućih ugostiteljskih djelatnika iz Hrvatske, Slovenije i BiH, a gotovo sto barmena, barista i konobara uspješno je završilo Akademiju Raise the Bar. Posebno priznanje dodijeljeno je upravo tim mladim profesionalcima, od kojih mnogi danas rade u vrhunskim barovima i restoranima diljem regije.
Filip Verbanac, direktor Odjela za jaka alkoholna pića, kavu i ugostiteljstvo u Coca-Coli HBC Adria, najavio je daljnje širenje platforme Raise the Bar te istaknuo da potrošači sve više cijene kvalitetu usluge, autohtona iskustva i inovativne pristupe. Time je još jednom potvrđena važnost ulaganja u znanje i ljude – temelj održivog rasta sektora.
- Što se tiče trendova u ugostiteljstvu za 2025. godinu, nastavlja se umjerena konzumacija, zbog koje će rasti i popularnost premium proizvoda. Dio potrošača je smanjilo količinu koju unose, ali zato su počeli konzumirati kvalitetnije i skuplje proizvode, očekujući da će dobiti jednako premium iskustvo - rekao je Verbanac.
- Gosti će u i ovoj godini potrošiti više u barovima i restoranima, koji nude kvalitetniju hranu, piće i neko jedinstveno iskustvo ili zabavu. Također, nastavlja se trend rasta pića s manjim udjelom alkohola i šećera te konzumacije zdravije hrane - nastavio je.
Verbanac je objasnio kako se ove godine očekuje i smanjenje pritiska na količinu radne snage zbog trenda uvoza radnika. Ipak, naglašava kako, kvaliteta usluge i dalje ostaje najveći izazov u ugostiteljstvu.
- Ulaganje u uslugu, interijer i cjelokupno iskustvo potrošača ključni je faktor za dugoročni uspjeh u poslu - zaključio je Filip Verbanac.
Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Coca-Cole HBC Adria.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....