S razlogom naopaki

Vedrana, Sanja i Filip nisu mogli pronaći slastice kakve vole, pa su sami stvorili opasno dobre sirove kolače

Naziv Nasuku nastao je premetanjem riječi ukusan i, kako nam kaže trojac koji stoji iza brenda, predstavlja naopako slastičarstvo za koje ne treba čak ni pećnica, a čiji su rezultat iznenađujuće ukusni kolači

Kremasti kolači dubokih, bogatih okusa, nimalo teški i, zapravo, među boljima koje smo u posljednje vrijeme kušali nastaju u maloj slastičarnici na zagrebačkim Srednjacima u kojoj, ne biste vjerovali, nema čak ni pećnice. Ekipi koja se krije iza brenda Nasuku ona nije niti potrebna jer su sve njihove slastice sirove, ne sadrže bijeli šećer i rade se uglavnom od orašastih plodova. Na prvi zalogaj ne biste nikada rekli, jer ono što proizvodi slastičarka Vedrana Rađenović, a pomažu joj stvoriti vlasnici Sanja i Filip Degoricija, sve su samo ne obični sirovi kolači, a njihov Nasuku sve je samo ne običan brend i samo još jedna slastičarnica u nizu. Ako nam ne vjerujete, ne zamjeramo, jer i mi smo na prvu sumnjali, više poučeni iskustvom uživanja u takvim, uvijek nekako korektnim, ali nikada spektakularnim kolačima. Onda smo kušali njihove i stvar se potpuno promijenila.

image

Slastičarka Vedrana Rađenović te vlasnici Sanja i Filip Degoricija, koji su u svoje ruke preuzeli jednako težak zadatak - marketing, pakiranje i dostavu kolača

Biljana Blivajs/Cropix

"Mislim da sam najveći krivac za sve - ja", počinje Sanja Degoricija. "Morala sam se pridržavati određenih restrikcija u prehrani, a jako volim slatko, pa sam počela eksperimentirati i došla na ideju da bi takvo što bilo zanimljivo ponuditi i drugima. Filip i ja Vedranu poznajmo preko zajedničkih prijatelja, ona je imala sličnu ideju, jer se taman vratila iz Švedske gdje se također bavila sirovim kolačima pa smo brzo kliknuli."

"Svi smo imali ideju pokrenuti nešto svoje i nije bilo sumnje da ćemo zajedno biti jači. Nema smisla da budemo konkurencija, ako ovako možemo napraviti bolje i veće stvari", dodaje Vedrana, glavna i zasad jedina slastičarka Nasuka, ona koja smišlja i djeluje, dok Sanja i njezin suprug Filip odrađuju ostalo, od marketinga preko pakiranja do dostave.

Nasuku je rođen prije otprilike godinu dana, tada su svoje proizvode počeli ispitivati i testirati, a s prvim isporukama krenuli su prije Božića.

image
Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix

"Mnogi naši prijatelji probali su naše kolače prije toga, gledali smo što im se sviđa i tako odabrali šest opcija koje ćemo ponuditi široj publici. To su naš kolač s duplom čokoladom, zatim s kremom od kikirikija, imamo i kombinaciju kokosa i čokolade, kolač od lješnjaka, jedan koji nazivamo Nougat twist i cheesecake koji to nije, jer ne sadrži pravi sir, sa šumskom borovnicom. Uz to imamo i sitne kolače, košaricu s makom i čokoladom te klasičnu s čokoladom, punjene kikiriki i lješnjak kuglice, a po narudžbi radimo i torte", objašnjava Sanja.

Od početka se fokusiraju na okus i teksturu. Kažu da su prije vlastite proizvodnje isprobali stvarno svakakve sirove slastice i uočili da je problem najčešće žvakasta tekstura zbog previše datulja ili su kolači jednostavno bili presuhi i nimalo slatki.

"Baš onako, da na prvu već znaš da su zdravi. Jednostavno 70 posto toga što smo probali nije nam se svidjelo. Ovo što mi danas proizvodimo su totalno drukčije slastice, barem ih tako mi vidimo, a takve su i reakcije onih koji su ih probali. Već ih vole ljudi koji inače paze na prehranu, ali i oni koji sve jedu na kraju budu oduševljeni."

Osim što ne sadrže šećer i sirove su, njihove slastice ne sadrže nikakve proizvode životinjskog podrijetla pa su i veganske, što je, dodaju, ljudima nekad teško povjerovati. Posebno kada probaju njihov lažni cheesecake, koji rade od indijskih oraščića i koji se, odgovorno tvrdimo nakon što smo ga i sami isprobali, sviđa čak i onima koji inače ne vole klasičan cheesecake. Jednostavan je, a punog okusa, divno kremast i taman dovoljno kiselkast i sladak.

image
Biljana Blivajs/Cropix

"Mislimo da je velik dio naše tajne u tome što termički ne obrađujemo slastice, ne gubi se intenzitet okusa, boja i nutritivno ostaju bogate. Uz to, Vedrana ima dugogodišnje iskustvo na ovom području pa sve što napravi ima smisla i bude baš ukusno. Doduše, mi smo malo pristrani, ali čak i ljudi na degustacijama koje smo dosad organizirali svi komentiraju koliko su naše slastice neočekivano ukusne, s obzirom na to da ne sadrže ništa što sadrže tradicionalne. Svi se iznenade da je u tako malom zalogaju tako puno okusa", govori nam Sanja. Filip dodaje: "Možda je čak i malo problematično to što ne dobivamo nikakve konstruktivne kritike. Svima se sve sviđa, samo je pitanje osobnih preferencija. Netko više voli kikiriki, netko kokos i tako dalje."

Kažu da, uz cheesecake, ljudi najviše vole Nougat Twist, koji je inspiriran mnogima omiljenim čokoladnim namazom s lješnjacima.

image
Biljana Blivajs/Cropix

"Svi se iznenade da je u tako malom zalogaju tako puno okusa", kaže zadovoljno Filip

"To je kombinacija bijele i tamne kreme od lješnjaka i to zapravo ljudi dosta vole. Još kad ga Vedrana napravi u ovom lijepom kalupu, odmah na prvu upadne u oko. Kikiriki je isto jedan od favorita, taj je i meni najdraži, sadrži svilenkastu kremu od kikirikija, punjen je kremom od kikiriki maslaca i sve to na podlozi od orašida", naglašava Filip.

image
Biljana Blivajs/Cropix

Kad su ih već toliko nahvalili, oba, pa još jedan i još jedan, morali smo kušati i sami. Unatoč tome što maslac, jaja i šećer smatramo važnim komponentama za slast i strast, odmah nam je postalo jasno zašto se kolači Nasuku toliko sviđaju svima koji ih probaju. Trenutačno se mogu nabaviti u trgovinama specijaliziranima za domaće proizvode, kao što su Mrkvica, Špeceraj i Friškoteka, a naručiti se mogu i izravno od ekipe brenda Nasuku te pokupiti kod njih na Srednjacima, po cijeni od 5,50 eura po komadu. Pa ako ste otvoreni za malo eksperimentiranja, volite slatko, ali nikako ne volite osjećaj grižnje savjesti koji ga često prati, znate što vam je činiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
12. travanj 2025 09:34