Postoji nešto čarobno u staroj kući. Svaka njezina struktura je prevladala prirodne katastrofe i ratove, uspjela je prebroditi oluje prošlih razdoblja i njihove — često upitne — dizajnerske trendove, te izašla neoštećena nakon rušenja i obnove u suvremenoj eri. To su svjedočanstva doista bezvremenskog dizajna i konstrukcije, i na mnogo načina, neiscrpan su oblik inspiracije. Uostalom, sve staro je, doista, novo.
Podrazumijeva se, stoga, da je prilika za ponovno osmišljavanje velebnog doma starog 191 godinu u Sohu u New Yorku ništa drugo do zadatak iz snova za dizajnera interijera. Nije iznenađujuće, što su muža i žene Keren i Thomasu Richteru iz njujorškog dizajnerskog studija White Arrow prihvatili priliku.
- Gradska kuća nalazi se u ulici Sullivan u Sohu, u središtu Manhattana, kaže Richter. - Ulica je dobila ime po general-bojniku iz Revolucionarnog rata Johnu Sullivanu 1799. Kuća je živjela vlastitim životom - priče o prošlim danima ukorijenjene su unutar njezinih zidova, a njezina povijesna arhitektura i raspored lijepi su za vidjeti. Takve stvari su vjerojatno ono što je privuklo vlasnike kuće - i Georgea i Amal Clooney, prethodne stanovnike kuće.
- Gradska kuća dom je obitelji koja se uselila u kuću s različitim stilovima i interesima za dizajn interijera, primjećuje Richter. - Cilj nam je bio pronaći zajedničku nit između onoga što posjeduju i onoga što bi bilo novo, nastavlja ona, - kao i shvaćanje postavljanja namještaja, nabave i naručivanja komada po narudžbi s pravom mjerom, proporcijom i jezikom dizajna za veliku kuću. I veličanstvena je. Devet spavaćih soba i pet kupaonica raspoređeno je na više katova, a cijela nekretnina ima nešto manje od 700 četvornih metara stambenog prostora.
Stoga uopće ne bi trebalo biti iznenađenje da je opremanje tako ekspanzivne nekretnine predstavljalo dosta izazova, ali se također pokazalo ultimativnim igralištem za dizajnere da eksperimentiraju s kolekcijama rijetkih komada koji bi trebali natjerati čak i najvećeg ljubitelja dizajna u nesvijest. - Stolice za blagovaonicu originalne su Pierre Jeanneret, ističe ona. - Luster u dnevnoj sobi je napravio Lindsay Adelman po narudžbi, a zakrivljeni dio je Vladimir Kagan. Dodajte tom pregledu posebno puhani stakleni stol u dnevnoj sobi koji je izradio Grzegorz Majka i - također neka značajna umjetnička djela Picassa i namještaj Axela Einera Hjortha, Pierrea Chareaua i Jeana Royerea, i dobit ćete dom koji bi se lako mogao zamijeniti s galerijom komada koje je teško pronaći i još teže kupiti.
S takvim popisom radova – i činjenicom da je renoviranje kuće obavljeno usred globalne pandemije – razumljivo je da je tim White Arrow naišao na više od nekoliko prepreka. - Logistika i rokovi bili su neki od najvećih izazova, prisjeća se Richter. - Neki europski dobavljači imali su neobično duga i neočekivana kašnjenja zbog Covida i rata u Ukrajini. Obitelj je također ostala u kući tijekom cijele obnove, što je zahtijevalo od tima White Arrow da - riješi neke probleme s izdržljivošću zbog njihovog aktivnog kućanstva.
Unatoč tome, prisutnost obitelji u domu tijekom cijelog ponovnog osmišljavanja zapravo se pokazala ključnom u procesu. - Instalacija namještaja odvijala se sporo tijekom vremena, [pa] je to bio proces korak po korak u koji su bili vrlo uključeni, prisjeća se Richter. Rezultirajući dom je onaj koji povezuje povijest i modernost, odražavajući funkcionalne potrebe obitelji koju ugošćuje bez kompromisa u pogledu lijepog i promišljenog dizajna.
- Ima toliko prirodnog svjetla i osjećaja otvorenosti, a ipak se čini ugodno, toplo i dobro uređeno, smatra Richter.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....