
Na Autobusnom kolodvoru u Zagrebu, u prodajnom prostoru Croatia busa, nalazi se jedna nesvakidašnja poslovnica i čekaonica koja nas je privukla svojim uređenjem. Riječ je o nekadašnjem prostoru kafića u kojem autoprijevoznik FlixBus već neko vrijeme radi. Krajem 2024. godine počeo je projekt renoviranja i transformacije jednog dijela prostora u prvi FlixBus Lounge u Hrvatskoj - objedinjeni prostor za prodaju karata, čekaonicu i ekskluzivni kutak za putnike, prvi takav u Europi.
Za ovaj izazovan i inovativan projekt zaslužna je Renata Breški Vuković, vlasnica dizajnerskog studija Interijerka, koja je osmislila i realizirala projekt u suradnji s izvođačima radova.
- Prostor od 170 kvadrata zahtijevao je temeljito renoviranje kako bi odgovarao novoj funkciji. Od samog početka bilo je jasno da će adaptacija uključivati uklanjanje stare infrastrukture blagajne, djelomične izmjene tlocrta i prilagodbu vizualnom identitetu investitora, s obzirom na to da se prijašnji pokušaji unapređenja i dizajna prostora nisu pokazali uspješnima. Posebno značajan element bilo je uvođenje lounge koncepta - kaže Renata Breški Vuković.
PROČITAJTE VIŠE Transformacija stana na Trešnjevci
Sama ideja stigla je od projektnog voditelja Flixbusa i menadžera prodaje Damjana Banića, koji je prepoznao potrebu kreiranja loungea za putnike ovog autoprijevoznika. Želio je, naime, da svi koji kupe karte svoje vrijeme do dolaska autobusa provedu u ugodnom okruženju.
Renoviranje je, kaže Renata, bio prilično izazovan proces.
- Iako projektom nije bilo predviđeno renovirati sanitarne čvorove, zatečeno stanje zahtijevalo je hitnu intervenciju. Učestalo začepljenje odvodnih cijevi i neugodni mirisi postali su prioritet koji je trebalo riješiti. Zahvaljujući brzoj intervenciji Credo centra u nabavi materijala i opreme, unatoč izazovima kraja 2024. godine i blagdanskog razdoblja, radovi su uspješno izvedeni. Prostor je dobio novi pečat Mirage NORR gra pločicama i sanitarnom opremom u kombinaciji s crnim detaljima - opisuje.
U pretprostoru sanitarnog čvora, gdje se nekad nalazio ugradbeni ormar, osmišljen je baby changing & refreshing kutak - praktično rješenje za presvlačenje beba i higijenu putnika.
- Jedan od najvećih izazova bila je činjenica da je poslovnica nastavila s radom tijekom renoviranja, što je zahtijevalo preciznu koordinaciju svih faza izvođenja i stvaralo otežane uvjete radnicima. Jedino razdoblje potpune obustave rada bilo je tijekom rekonstrukcije blagajne, koja je uključivala rušenje postojećih i postavljanje novih pregradnih zidova, podne obloge te ugradnju namještaja i instalacija - nastavlja dizajnerica.
Prostor loungea čini 58 kvadrata i podijeljen je u više funkcionalnih zona: dvije sjedeće zone odijeljene su kombinacijom tkanene i drvene vinilne obloge iz Dizajn poda, zonom za konzumaciju snackova i pića te parkirališnom zonom za kofere. Prva sjedeća zona uključuje garniture s integriranim utičnicama za rad i punjenje uređaja, dok su u drugoj postavljene lounge stolice izrađene po narudžbi u K.A.U.C.H. studiju, tapecirane u zelenoj tkanini.
- Ograničene mogućnosti intervencije u stropnoj rasvjeti riješene su zamjenom starih rasvjetnih tijela i dodatkom ambijentalne rasvjete iznad blagovaonskih stolova, stolića za kavu i u prostoru blagajni - ističe.
Dizajn prostora oslanja se na prepoznatljive boje autoprijevoznika: zelenu, crnu i sive tonove integrirane u materijale i opremu, stvarajući time suvremenu i dinamičnu atmosferu. Poseban dizajnerski element predstavlja perforirana metalna pregrada u zelenoj boji koja, osim estetske funkcije, oblikuje zonu za konzumaciju snackova, kave i pića. Čajna kuhinja s aparatom za kavu i snackove diskretno je smještena u nišu, čime se postigla urednost i preglednost prostora.
- Kako bi se optimizirao prostor i osigurao red, dizajniran je parking za kofere - metalna konstrukcija, u i na koju se smještaju koferi, a koja se može zakloniti od pogleda crnom zavjesom - kaže Renata.
PROČITAJTE VIŠE Jedinstveno parkiralište za bicikle
Vizualna dinamika u prostoru postignuta je zidnim oblogama, poput Magiswall tapeta te umjetničkim intervencijama u formi triju ilustracija crtača grafita SarmeOne (Pire Art) s motivima Zagreba, i Neon dizajna koji je izradio svjetleći logotip. Zajedno su dali prepoznatljiv identitet koji spaja brend ovog autoprijevoznika i zagrebačku urbanu estetiku.
- Uspješna realizacija projekta otvorila je prostor za širenje ovog koncepta u druge gradove, potencijalno redefinirajući način na koji doživljavamo prostore autobusnih kolodvora - zaključuje Banić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....