
Današnji profesionalni kupci traže fleksibilnost, brzinu i personalizaciju u svakom aspektu kupnje. Tvrtke koje uspješno kombiniraju inovativne tehnologije s tradicionalnim pristupima stvaraju nove standarde u industriji, omogućujući svojim klijentima da biraju između različitih opcija prilagođenih njihovim specifičnim potrebama.
O tim važnim temama razgovarali smo s Josipom Petrović, iskusnom lidericom s bogatim iskustvom u FMCG industriji, veleprodaji i distribuciji, te strateškom upravljanju prodajnim i operativnim procesima. Nakon što je svoju karijeru započela u jednoj multinacionalnoj kozmetičkoj kompaniji, pridružila se Metro-u Hrvatska, gdje je prošla kroz sve zahtjevnije rukovodeće pozicije – od Supply Chain Planning Managera do Direktorice nabave neprehrane i Direktorice odjela dostave. Danas je na poziciji Direktorice poslovnog područja prodaje i operacija, gdje joj su jedan od fokusa bolja rješenja za kupca kao ključnog pokretača poslovnog rasta.
Kupci biraju kakva prodaja im najviše odgovara
Kako bi svojim kupcima omogućio najbolji i najjednostavniji način kupnje, METRO je u svojih deset centara omogućio višekanalnu prodaju. Profesionalni kupac može birati koji način kupnje mu je najprikladniji, ovisno o svojim potrebama.
- Ako kupac želi uslugu dostave jer nema vremena ni resursa dolaziti u naše centre, osiguravamo potpuno digitalan način kupnje putem naše aplikacije - digitalnu i lako dostupnu narudžbu, informaciju o vremenu dostave i račune u digitalnom obliku. Za kupce koji dolaze u naše centre nudimo pogodnosti korištenja naših digitalnih rješenja, poput MojM posebne cijene za sve korisnike naše aplikacije – objašnjava nam Petrović.
METRO pritom kontinuirano unaprjeđuje svoje procese kako bi stvorio konkurentsku prednost, ali i najbolje odgovorio na potrebe tržišta. Istovremeno rade i na dodatnim uslugama, poput komisioniranja robe za kupce u svojim veleprodajnim centrima te uslugama dostave za one kupce koji sami žele birati svoje namirnice u METRO-u, a nemaju riješeno pitanje transporta robe.
Flota s više od 110 vozila
METRO je nedavno otvorio novi centar Puli, na koji su u tvrtki, kaže Petrović, vrlo ponosni. METRO Pula uz prodajni dio ima i oko 3.000 kvadratnih metara skladišnog prostora, koji je namijenjen isključivo dostavi. Time će se omogućiti bolja usluga dostave i podići razina servisiranja profesionalnih kupaca u cijeloj Istri.
- Paralelno s tim, radimo i na proširenju našeg centra u Zadru i dva centra u Zagrebu s istim ciljem. Ove ćemo godine dobiti ukupno oko 5.000 kvadrata dodatnog prostora za logističke procese METRO dostave. Ulažemo i u proširenje kapaciteta naših skladišnih prostora na četiri platforme, najviše u temperaturnim režimima svježe i dubokosmrznute robe, kako bi što bolje i brže opskrbljivali naše veleprodajne centre – dodaje Petrović.
Kada se uračunaju i vozila partnera, METRO raspolaže flotom s više od 110 vozila, a dodatno su ulagali i u svoj vozni park, kako bi bili pravovremeni i točni u dostavi kupcima, pogotovo tijekom ljetne sezone na Jadranu.
Veleprodajni koncept izlaganja robe
Jedan od koncepata kojima se METRO prilagođava potrebama profesionalnih kupaca je veleprodajni koncept izlaganja robe.
Petrović nam kaže da ako danas prošećemo jednim od njihovih centara, da ćemo vidjeti kako je velik broj proizvoda odmah izložen na paletama, polupaletama i transportnim kutijama. Time su, objašnjava, optimizirali izlaganje u centrima kako bi naglasili svoju veleprodajnu strategiju, ali i proizvode učinili dostupnijim profesionalnim kupcima.
- Dodatno, takvo izlaganje prate i cjenovni benefiti volumenske kupnje Profi cijena koncepta kojim kupci štede prilikom kupnje transportnih pakiranja. Prednost je veća vidljivost za kupce, lakše snalaženje na policama i brzina kupnje koja je kod profesionalnih kupaca važna. Također, to poboljšava produktivnost našeg osoblja zahvaljujući većoj točnosti zaliha i pravovremenom punjenju polica – objašnjava Petrović.
Digitalizacija i optimizacija procesa već su dulje vrijeme jedan od ključnih trendova u veleprodaji, a Petrović kaže da je METRO jedan od predvodnika digitalizacije.
Argumentira kako se kupci mogu vrlo jednostavno registrirati online i koristiti METRO Companion aplikaciju koja im prikazuje sve dostupne cijene, individualne pogodnosti, usluge dostave i informacije o dolasku njihovih narudžbi, kao i digitalne račune.
- Kupci registrirani u našoj aplikaciji u METRO centrima ostvaruju posebne, snižene cijene na više od 500 proizvoda. Dodatno, puno ulažemo u DISH usluge za HoReCa sektor i time smo partner ugostiteljima u procesu digitalizacije njihovog poslovanja. Ono što se ne vidi, a vrlo nam je bitno, su interni procesi u našim centrima, gdje smo logističke radnje za pripremu dostave u potpunosti digitalizirali, a ove godine provodimo dodatne projekte digitalizacije poslovanja robe unutar prodajnog prostora – dodaje Petrović.
Glavna misija tvrtke: biti partner kupcima
Jedan od većih izazova, kao i u mnogim sektorima, je s pronalaženjem radne snage. METRO pomoću digitalizacije poslovanja potiče bržu obuku i lakšu integraciju stranih radnika. Pomoću digitalnih alata strani radnici prolaze kroz obuku, a domaćim radnicima su na raspolaganju treninzi o uključivosti i kulturološkim razlikama.
- Rezultat je dobra integracija i visoka razina zadovoljstva svih naših kolegica i kolega. Edukacija se vrši kontinuirano, svi radnici rade zajedno na istim procesima i potičemo timski rad i zajedničku odgovornost. Kako bismo olakšali početnu integraciju stranim radnicima i olakšali im rad, svaki artikl u sustavu ima i fotografiju radi lakšeg prepoznavanja robe, uz sve dodatne parametre koji su dostupni. Djelatnici uče strane jezike kako bi se bolje sporazumijevali, a organiziramo i zajednička druženja – otkriva Petrović.
Na kraju razgovora, Petrović nam je ispričala kako METRO raspolaže s velikom količinom povratnih informacija kupaca. Redovito ih prikupljaju kako bi mogli unaprijediti sve segmente svog poslovanja – od narudžbe, pozivnog centra, digitalnih rješenja, cijena, pa do svježine namirnice i pridržavanja HACCP standarda.
- Naša misija je biti partner kupcima i pružiti im podršku koju trebaju i zaslužuju. U skladu s time, povratnu informaciju kupca smatramo obavezom i na nju odgovaramo promjenom internih procesa ili, ako to nije moguće, nastojimo kupcu uvijek dati objašnjenje i ponuditi rješenje – zaključuje Petrović.
Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i METRO-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....