FAZA RASTA

‘Mega izazovi, poput klimatskih promjena, i dalje potiču ulaganja u električna vozila. To je odlično za tržište‘

Danas gotovo svaki veliki proizvođač automobila u ponudi ima barem jedan električni automobil, a prodaja e - vozila nastavila je rasti tijekom pandemije
Ilustracija
 Tobias Schwarz/AFP

Istraživanje Berg Insighta otkriva da će Europa i Sjeverna Amerika imati gotovo osam milijuna punionica električnih vozila do 2025. godine.

Punionice električnih vozila, točnije njihov nedostatak, jedan su od problema s kojim se suočavaju vlasnici električnih vozila, a premalo punionica također odvraća potrošače od kupovine električnih automobila.

Prema izvješću koje je objavio Berg Insight, tržište rješenja za punjenje električnih vozila nalazi se u fazi rasta koja će trajati nekoliko narednih godina.

"Mega izazovi, poput emisije vozila i klimatskih promjena, i dalje potiču ulaganja u električna vozila i infrastrukturu za punjenje električnih vozila, doprinoseći pozitivnim izgledima za tržište. Kriza covida-19 generirala je ograničene i privremene kratkoročne fluktuacije, ali Berg Insight ostaje pozitivan da neće utjecati na dugoročni rast", stoji u izvješću švedske konzultantske tvrtke.

U 2020. godini u Europi je instalirano nešto više od 1,3 milijuna punionica, što odgovara stopi prodora povezivanja od 53 posto, dok je 0,3 milijuna jedinica instalirano u Sjevernoj Americi. Složena godišnja stopa rasta iznosi 38 posto te se očekuje da će broj povezanih punionica u ove dvije regije dosegnuti 7,9 milijuna do 2025. godine.

Tržište stanica za punjenje električnih vozila opslužuju različiti igrači. Primjerice, Volvo, Daimler i Traton grupa nedavno su se okupili kako bi razvili europsku mrežu za punjenje električnih kamiona.

„Broj povezanih punionica značajno je porastao unatoč pandemiji. Sve dok prodaja električnih vozila nastavlja brzo rasti, potražnja za stanicama za punjenje također će rasti", uvjeren je Caspar Jansson, analitičar Berg Insighta.

Danas gotovo svaki veliki proizvođač automobila u ponudi ima barem jedan električni automobil, a prodaja električnih vozila nastavila je rasti tijekom pandemije. U 2020. globalna prodaja električnih vozila premašila je 3,2 milijuna u usporedbi s 2,3 milijuna u 2019. Predviđanja su da će se do 2025. globalno prodati 12,2 milijuna EV-a. Predviđa se da će do 2040. godine 58 posto globalne prodaje putničkih vozila biti električna vozila.

No, kako bi se zadovoljila povećana potreba korisnika električnih vozila, potrebno je instalirati sve veći broj javnih stanica za punjenje električnih vozila. Iako mnogi vozači odlučuju instalirati stanicu za punjenje kod kuće, veliki broj i dalje želi puniti automobil kad god se negdje parkiraju na javnom mjestu.

"Broj povezanih kućnih punionica još je relativno ograničen u obje regije. Očekuje se da će se udio povezanih kućnih punionica povećati s razvojem općeg trenda u kojem naši domovi postaju pametniji", dodaje Jansson.

Europska unija ima za cilj postići ugljičnu neutralnost do 2050. godine. Za postizanje tog cilja razmatra se potpuno ukidanje automobilskih emisija od 2035. godine.

"Već danas su električni automobili najjeftinija opcija za mnoge potrošače i donose značajne uštede drugom i trećem vlasniku. Ovo otvara put do završimo s automobilima na fosilna goriva do 2035.", nedavno je poručio europarlamentarac Pascal Canfin.

Canfin zagovara osnutak fondova koji bi pomogli stotinama malih i srednjih poduzeća vezanih uz autoindustriju koja će biti najviše pogođena promjenama.

Zastupnici Europskog parlamenta predložili su postavljanje višeg cilja za smanjenje emisija štetnih plinova u EU za nove automobile za 40% do 2030. godine, s ciljem od 20% do 2025. Također su zatražili da proizvođači automobila moraju osigurati da vozila s nultim i niskim emisijama imaju tržišni udio od 35 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 02:31