
Teleoperater ne može korisnika obvezati dulje nego na period od 24 mjeseca, zaključio je Sud EU u jednom njemačkom slučaju u kojemu je tvrtka Vodafone imala malo drugačije poglede na rok trajanja ugovora.
Naime, jedan njihov korisnik potpisao je novi ugovor o mobilnim uslugama prije nego što mu je prethodni ugovor kod istog operatera bio istekao, a teleoperater mu je novi ugovor, u trajanju od 24 mjeseca, produljio za broj mjeseci koji ga je još dijelio do isteka starog, što je ovaj smatrao nepravednim.
Slučaj je odnio na Visoki zemaljski sud u Düsseldorfa, a ovaj je pak zatražio mišljenje Suda Europske unije, koji je detaljno analizirao amandmane Direktive o univerzalnoj usluzi.
Između ostaloga, analiziralo se što točno označava pojam "prvotno obvezujuće razdoblje", odnosno odnosi li se riječ "prvotno" u ovakvim slučajevima samo na prvi ugovor ili ugovornu obvezu općenito, a zaključeno je da pojam treba obuhvaćati oba ugovora, odnosno da teleoperater ne smije korisnika obvezati na period dulji od 24 mjeseca, neovisno o broju potpisanih ugovora.
Zanimljivo, sud je analizirao kako se pojam "prvotnog obvezujućeg razdoblja" tumači u različitim prijevodima Direktive te otkrio da portugalski i talijanski prijevod mogu dati drugačije tumačenje, no zasad nije poznato ima li ondje takvih slučajeva u praksi.
Imate pitanje za Veliku škrticu?
Pišite na: [email protected]
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....