Iako je Oxford University Press riječju godine proglasio izraz "brain rot" odnosno trulež mozga, zanimljivo je da je pobjedu zamalo odnijela sintagma "dinamično određivanje cijena" koje je europskim potrošačima ove godine nanosilo dosta velike probleme.
Taj su izraz originalno izmislili ekonomisti još 1920. godine, a u središte pozornosti britanske javnosti opet je došla ove godine nakon što je Ticketmaster, britanski portal za prodaju koncertnih karata, završio pod istragom zbog kontroverznog načina kako je koristio dinamično određivanje cijena da bi zaradio na potrošačima koji su preko njega kupovali karte za koncerte Oasisa.
Mnogi fanovi su, naime, na društvenim mrežama objavljivali kako su na kraju karte platili dva puta više u odnosu na ono koliko su planirali, a još prije toga Taylor Swift je bila najavila kako neće dopustiti da se za prodaju njenih karata koristi dinamično određivanje cijena, smatrajući da je to nepravedno prema njezinim fanovima.
Riječ je, inače, o načinu prodaje u sklopu kojeg cijena istog proizvoda varira ovisno o trenutnim tržišnim uvjetima, a najčešće se svodi na naplaćivanje viših cijena u vremenima kad je potražnja za nekom robom velika. Uglavnom se koristi za taksi usluge koje se naplaćuju putem aplikacija, prodaju aviokarata i slično.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....