U današnje vrijeme svjedočimo porastu nasilja u društvu, stoga su izuzetno vrijedne sve inicijative i primjeri dobre prakse, posebno oni u Centrima za odgoj i obrazovanje koji rade s djecom s poteškoćama u razvoju.
Jedan takav pilot projekt je upravo završen, a očekuje se i njegov skori nastavak jer je Grad Zagreb upravo raspisao javni poziv za dodjelu financijskih potpora sportskim savezima za pilot projekte za promicanje tjelesne aktivnosti i psihofizičke dobrobiti učenika.
‘Terapija kroz pokret‘ pilot je projekt Grada Zagreba, koji je proveo Zagrebački savez sportske rekreacije ‘Sport za sve‘, a Gradu Zagrebu bilo je ovo prvi puta da je metode ‘Psihoterapije kroz pokret i ples‘ uključio u Centre za odgoj i obrazovanje. Riječ je o kod nas vrlo mladom pravcu jer se u Centru za terapiju kroz ples i pokret ‘Terpsichore‘ školuje tek treća generacija edukatora.
Savez za sportsku rekreaciju već je imao slične projekte u školama, poput ‘Nenasilne komunikacije kroz kretanje i kreativnost‘, ali ovo je prvi puta da je ponudio hibridni projekt, koji spaja terapiju i rekreaciju djeci s teškoćama u razvoju.
Voditeljice Dina Ivan, Branka Zečević, Hana Matejašić, Andrea Francetić vodile su grupe iz tri različita Centra: ‘Prekrižje‘, ‘Vinko Bek‘ i ‘Slava Raškaj‘.
Dvije grupe sudionika bila su djeca iz disfunkcionalnih obitelji – s mentalnim i teškoćama u ponašanju, neka su ponekad odlazila kući za vikend, neka su cijelo vrijeme živjela u domu, jedna grupa bila su djeca s poteškoćama u govoru, a bila je tu i grupa slabovidne i slijepe djece.
Svaka grupa radila je po dva sata tjedno tijekom tri mjeseca, tijekom čega su radionice mijenjane na licu mjesta prema onome što bi dolazilo od samih sudionika.
- Držali smo jasnu strukturu sastavljenu od uvoda, predstavljanja kroz pokret i zvuk, kako bismo uspostavili granice, a dalje bismo igrali različite igre u kojima bi se djeca imala priliku izraziti i reći što vole, a što ne vole. Radili smo s velikim edukacijskim padobranom, pod koji bi se zavlačili ili umatali u njega, radili smo igre fantazije, pretvarali se u superjunake, a na kraju se ve rezultiralo njihovom spontanom predstavom koju su kreirali na licu mjesta - objašnjava voditeljica radionice Dina Ivan.
Sjajni rezultati
Rezultati rada bili su i više nego sjajni. Svakog sudionika predstave je ostatak grupe gledao u tišini s potpunom koncentracijom i pažnjom.
- Tijekom radionica, jedan dječak s teškoćama iz spektra autizma prvi puta je zagrlio voditeljicu, a onda se ta energija prenijela i na ostatak grupe. Jedan drugi, inače jako povučeni dječak, koji je pod medikamentima, prvi puta se otvorio i ispričao svoju traumatičnu priču kako je dospio u Centar - govori dalje voditeljica.
- Jedan dječak s velikim problemima u ponašanju počeo je pomagati voditeljicama i pospremati prostoriju nakon rada, nositi stvari i rado je dolazio na radionice, što je bio jedini slučaj kada bi rado ulazio u prostor škole. Također, jedan stidljivi dječak povukao je cijelu grupu u kreativan proces stvaranja kazališta - kaže.
- U jednoj grupi, jedna je djevojčica otkrila da želi održavati red i mir unutar grupe, a jedan dječak na zadnjim radionicama, prvi puta se prilično dugo verbalno izrazio. Slabovidna i slijepa djeca povezala su se unutar grupe i stvorila divno zajedništvo. Djeca su jedna drugima pisala i pisma u kojima su izrazila što im se sviđa jednima kod drugih - govori Dina Ivan.
Na jednostavan i dirljiv način, djeca su ispunila potrebu biti viđenima i prepoznatima te dobila samopouzdanje i veći osjećaj vrijednosti pa se voditeljice nadaju nastavku projekta i u veljači.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....