
Piše: Lana Anderson dipl. feng shui savjetnica [email protected] www.domusdecorum.com
Pitamo li se ikada kako bi svijet izgledao kada bi bio lišen boja? Boje su univerzalan jezik kojim podsvjesno utječemo na svaki dio našeg života. One utječu na raspoloženje i ambijent u kojem se nalazimo jer nas pune energijom na emotivnom i energetskom nivou. One nas inspiriraju na tisuću načina čineći naš život ljepšim i bogatijim. Boje se tumače u raznim dijelovima svijeta na različite načine jer smo pod utjecajem određene kulture i vjere, a i živimo u različitim klimatskim uvjetima i na drugačijem geografskom položaju.
Vraćanje zdravlja
U europskim zemljama crna boja povezana je sa smrću, dok se primjerice u Kini uz smrt veže bijela boja. Razlog je u tome što je bijela boja vezana uz zimu, kada se sve stvari vraćaju zemlji u stanje mirovanja. Boje ostvaruju snažan utjecaj i izazivaju reakcije. Dobro izabrana boja privlači pažnju, bilo na negativan ili na pozitivan način.
U feng shuiju boje se koriste za vraćanje zdravlja i vitalnosti, za izlječenje ili kao lijek protiv negativnih energija. Te iste boje na nekom neodgovarajućem mjestu mogu donijeti probleme, lošije odnose u obitelji, hiperaktivnost ili pak letargičnost.
Koju boju odabrati
Svaki prostor reflektira stanje ljudi koji žive u njemu, a boje se mogu koristiti kako bismo podigli ili iscijelili određene emocije i energetska stanja. Boje također mogu poslužiti za stvaranje iluzije prostora, vizualno ga smanjujući ili povećavajući.
- Crvena smanjuje veličinu prostora, ali povećava veličinu nekog objekta. Nije poželjna za blagovanje, dječje sobe ili kuhinje, veže se uz toplinu, prosperitet i stimulaciju, ali i ljutnju, sram i mržnju. Pripada joj jug kao strana svijeta.
- Žuta asocira na intelekt, stimulira mozak, potiče optimizam, probavni sustav, ali i lukavstvo, pretjerivanje. Dobra je za hodnike, kuhinje, ali ne za kupaonice. Žuta boja predstavnik je sjeveroistočne i jugozapadne strane svijeta.
- Zelena simbolizira rast, plodnost, harmoniju, to je umirujuća boja s osvježavajućim efektom. Asocira na optimizam, slobodu, ravnotežu, ali i zavist i obmanu. Odlična je za kupaonice, ali ne za radne sobe niti za obiteljske prostorije. Ova boja pripada istoku i jugoistoku.
- Plava je vrlo miroljubiva i ugodna, veže se uz spiritualnost, mističnost, razmišljanje, strpljenje te je simbol povjerenja, odanosti, ali može biti i melankolična. Dobra je za spavaće sobe, kupaonice, sobe za meditaciju, ali ne za obiteljske prostorije ili radne sobe. Modra ili tamnoplava je boja sjevera, a svijetloplava pripada istoku i jugoistoku.
- Bijela je simbol novih početaka, čistoće i nevinosti, ali i hladnoće, beživotne energije. Dobra je za kupaonice, kuhinje, a nije dobra za dječje sobe. Bijela boja reflektira sve aspekte svijetla i ima efekt otkrivanja, jer se na njoj sve vidi. Može se koristiti u svim prostorijama jer je neutralna. Pripada na zapad i sjeverozapad.
- Ljubičasta je vrlo ohrabrujuća boja, duhovnog značenja s pozitivnim naglaskom, motivirajuća i pomalo strastvenog tona. Odlična je za spavaće sobe i sobe za meditaciju, ali ne za kuhinje i obiteljske prostorije. I ova boja, ako je u tamnim tonovima, pripada sjeveru, a svjetlije nijanse zapadu i sjeverozapadu.
- Ružičasta se uglavnom veže uz čistoću misli, nevinost, nema negativnih značenja. Dobra je za dječje i spavaće sobe, ali ne za kuhinje i kupaonice. Pripadnik je juga, kao i crvena.
- Narančasta je snažna, vesela boja, ohrabrujućeg karaktera, veže se uz komunikativnost, sreću, ali i pobunjeništvo. Dobra je za dnevne boravke i hodnike, ali nije za male hodnike i spavaće sobe. Žarko narančasta pripada jugu, a njene ciglaste nijanse sjeveroistočnoj i jugozapadnoj strani svijeta.
- Smeđa sugerira stabilnost, sigurnost, zaštitu, eleganciju, ali i starost. Dobra je za radne sobe. Pripada sjeveroistoku i jugozapadu.
- Crna predstavlja mističnost i neovisnost, kao i snagu, a s druge strane zlo i smrt. Ova boja koristi se samo u detaljima u određenim prostorima gdje želimo nešto naglasiti. Crna upija sve aspekte svjetlosti i ima prikrivajući karakter. Pripada sjeveru i veže se uz karijeru. Boje nas inspiriraju na tisuću načina čineći naš život ljepšim i bogatijim.
BOJE U POSLOVANJU
Kako i u svim segmentima života, tako je i u poslovanju prvi dojam vrlo važan. Budući da je poznato da boje utječu na podsvjesnoj razini, političari, poslovni ljudi, kompanije i oglašivači naučili su da kroz boje mogu manipulirati ljudima i njihovim potrebama kako bi postigli željene rezultate.
Kod lansiranja novih proizvoda dizajneri pažljivo biraju boju kako bi kupcima prenijeli određenu poruku o proizvodu. Primjerice, industrija brze hrane koristi crvenu boju u kombinaciji s bijelom ili žutom koja stimulira probavni sustav, jer ovdje je potrebna brzina, uzbuđenje i poziv na akciju.
Tamnoplava boja se upotrebljava kod proizvoda kojima je potrebna doza trezvenosti, kontrole, odgovornosti, dok se svijetloplava više koristi u industriji sredstava za čišćenje. Siva je neutralna i ne izaziva emocije i podsjeća nas na mudrost te nas asocira na visoku tehnologiju, moć i kontrolu. Zbog toga je upotrebljavaju mnoge financijske institucije u kombinaciji s drugim bojama.
BOJE I ODNOS PET ELEMENATA
U kineskoj medicini i feng shuiju boje se povezuju sa stranama svijeta kako bismo utjecali na balans i zdravlje. Balans svih pet elemenata ključan je faktor za postizanje zdravlja, sreće i sklada. Svrha određene prostorije, element i strana svijeta reći će nam koje su nam boje i oblici potrebni kako bi taj prostor postigao sklad i ravnotežu, uzimajući u obzir da pritom ne narušimo vlastiti ukus.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....