Neka vam vaš prostor bude podrška, a ne smetnja.
 Foto: iStock
Vrijeme za promjene

Mantranje neće pomoći, ali ova tri koraka poboljšat će fokus što god radili

Teško se fokusirate i unatoč planiranju niste dovoljno učinkoviti? Možda se razlozi ometanja kriju u organizaciji prostora u kojem se nalazite.

Organizacija životnog i radnog prostora direktno utječe na kvalitetu našeg života i rada, na učinkovitost, kvalitetu odmora, na motivaciju i fokus. U nastavku pročitajte kako organizacijom prostora stvoriti optimalne uvjete za kvalitetno obavljanje željenih aktivnosti.

NAJVEĆI PROSTORNI NEPRIJATELJI FOKUSA

  • PRETRPANOST - hrpe stvari po stolovima, policama ili podovima vizualna su smetnja i najlakši način ometanja u bilo kojoj aktivnosti. Dodate li tome i element grižnje savjesti što te hrpe nikako ne uspijevate raščistiti, jasno vam je da ćete se u takvom prostoru teško usredotočiti na bilo što.

  • NEFUNKCIONALNOST - od vizualnog ometanja još je opasnije ono fizičko, dakle kada stvari onemogućavaju prolaz kroz prostoriju ili pristup radnoj plohi ili krevetu. Usredotočiti se na rad ili na potpuni odmor u tom slučaju je fizički otežano ili onemogućeno.

TRI PRAVILA ZA POTICAJAN I FUNKCIONALAN PROSTOR

1. REDOVITO RAŠČIŠĆAVANJE

Pretrpani i neuredni prostori direktna su posljedica gomilanja nepotrebnih stvari. Redovito se rješavajte svih viškova iz svojih ormara i ladica i pobrinite se da unos novih količina bude u skladu s realnim potrebama.

2. PRAVILAN RASPORED NAMJEŠTAJA

Bez obzira da li se radi o fokusiranju na rad ili na kvalitetan odmor, prostor to mora podržavati, a ne onemogućavati. To znači da količina i položaj namještaja ne smiju biti prepreka prolazu, sjedenju, ležanju ili svjetlosti i prozračnosti.

3. MJESTO ZA SVE, SVE NA SVOM MJESTU

Adekvatna vrsta namještaja, njegov dobar raspored u prostoru te raščišćene i kategorizirane količine stvari, preduvjet su za lakše određivanje gdje će točno koja stvar stajati. U radnom prostoru to se prvenstveno odnosi na registratore i uredski pribor, a u stambenom na sve stvari koje redovito koristite u pojedinim prostorijama.

Drugim riječima, želite li se fokusirano posvetiti nekom poslu, pobrinite se da sve što za taj posao koristite možete lako dohvatiti i jednako lako vratiti na mjesto. Tako ćete se moći bez ometanja fokusirati na sam posao, a ne na traženje potrebnog pribora, penjanje i općenito gubljenje vremena.

Ne zanemarujte primarnu namjenu svog stambenog ili radnog prostora i ne pretvarajte ga u neuredno skladište. Organizirani prostor uvijek će vam biti saveznik, a vi ćete se u takvom prostoru lakše fokusirati na sve što radite. Neka vam vaš prostor bude podrška, a ne smetnja.

Linker
24. studeni 2024 10:42