Ukoliko osoba nema vještinu određivanja prioriteta, njen broj zadataka u danu uvijek će premašivati realne mogućnosti.
 Foto: Istock
Sjajni trikovi

Tri važne lekcije koje možete naučiti od organiziranih ljudi

Organizirani ljudi daju odlične primjere za dobre i trajne rezultate i dovoljno ih je samo primijeniti na vlastitu situaciju.

Ljudi kojima nedostaju organizacijske vještine, a žele ih naučiti, najčešće griješe u odabiru ključnih promjena koje trebaju uvesti. Iz tog razloga vrlo brzo zakompliciraju svoju već dovoljno kompliciranu situaciju i pojačaju svoj stres.

Srećom, organizirani ljudi daju odlične primjere za dobre i trajne rezultate i dovoljno ih je samo primijeniti na vlastitu situaciju.

1. RAZMIŠLJAJTE DUGOROČNO

Osnovna razlika između organiziranih i neorganiziranih ljudi je svijest o tzv. vlastitoj široj slici. Radi se o predodžbi o vlastitom životu u cjelini, a to znači kako zamišljate svoj život u budućnosti i zašto. To ne znači da postoji neki matematički obrazac koji vam nalaže da točno predvidite svoj život za tri, pet ili deset godina, ali itekako znači da za odabrana buduća razdoblja imate dvije do tri najvažnije stvari koje želite postići i to za svaku od sfera svog života (obitelj, posao, zdravlje, društveni život itd.).

Najveći broj svakodnevnih problema proizlazi upravo iz nepostojanja vlastitih ciljeva (željenih dugoročnih rezultata) tj. iz činjenice da ih osoba uopće ne zna postaviti.

Otuda i problemi s motivacijom, fokusom i samodisciplinom. Ljudi koji imaju jasnu sliku što točno dugoročno žele postići, mnogo lakše izlaze na kraj sa svakodnevnim izazovima današnjeg života.

2. ZAPISUJTE UMJESTO DA PAMTITE

Još jedna vrlo jednostavna lekcija, a tako veliki izazov mnogima. Velik broj ljudi i dalje misli da može zapamtiti desetak ili više svakodnevnih obaveza, deset stvari koje krenu kupiti bez popisa, desetak važnih datuma u mjesecu i slično.

Vjerojatno ne znaju znanstveno dokazanu činjenicu da ljudski mozak u optimalnim uvjetima pamti maksimalno sedam stvari odjednom, dok većina ljudi pod stresom ne uspije dosegnuti ni broj pet.

Organiziranim ljudima zato takav pristup ne dolazi u obzir i to je jedan od osnovnih razloga njihove učinkovitosti. Njihovi dnevni i tjedni rasporedi logičan su slijed njihove šire slike, a onda i pomno zapisanih dnevnih i tjednih zadataka koji iz te šire slike proizlaze.

3. POSTAVLJAJTE PRIORITETE

Ova navika u uskoj je vezi s navikom zapisivanja jer dobre dnevne liste i tjedni ili mjesečni raspredi prikazuju samo zaista bitne stvari u određenom trenutku. Organizirani ljudi imaju visoko razvijenu svijest o vrijednosti vlastitog vremena i strogi su po pitanju na što će ga ili na koga potrošiti.

Ukoliko osoba nema vještinu određivanja prioriteta, njen broj zadataka u danu uvijek će premašivati realne mogućnosti. Učeći planiranje i sastavljanje lista i rasporeda osoba savladava upravo vještinu određivanja prioriteta tj. uči prepoznavati bitno od nebitnog i potrebno od nepotrebnog.

Dakle, iskoristite već postojeća znanja i ne otkrivajte već otkriveno. I ne zaboravite, nije presudno koliko vremena imate na raspolaganju, već kako ga i na što trošite.

Linker
24. studeni 2024 07:16