Po prvi put istraživači su pokazali u kratkome testu kako uz pomoć moždanih valova mogu predvidjeti koliko brzo odrasla osoba može naučiti drugi jezik. Istraživači sa Sveučilišta u Washingtonu, Seattle opisali su kako u 5 minuta mjerenja aktivnosti mozga mogu predvidjeti 60 posto varijabilnosti u učenju drugog jezika.
Testirali su francuski
U istraživanju je sudjelovalo 19 sudionika u dobio od 18 do 31 godine koji nisu prethodno učili francuski jezik. Kroz osam tjedana bili su u istraživačkom laboratoriju dva puta tjedno po trideset minuta. Prije jezičnog treninga sudionici su zamoljeni da sjede 5 minuta zatvorenih očiju dok nose EEG slušalice. EEG slušalice mjere prirodno javljanje uzorka moždanih aktivnosti u obliku alfa, beta, delta, gama i theta moždanih valova. EEG predviđa mogućnost učenja drugog jezika.
U različitim fazama jezičnog treninga studenti su polagali kviz i zavisno o rješenjima mogli su se pomicati na slijedeću razinu. Koristeći rezultate kviza istraživači su uspjeli izračunati kako student napreduje.
Kako mozak uči
Nakon završetka osmog tjednog učenja jezika studenti su prošli test. Rezultati su pokazali da je najbrži student završio dvostruko brže od najsporijeg studenta.
Kada su istraživači usporedili iznose EEG-a moždanih valova ispitanika prije, za vrijeme i nakon treninga pronašli su zanimljive poveznice. Na primjer, veća snaga u beta i gama moždanim valovima i slabija snaga u delta i theta valovima predviđaju brže učenje drugog jezika.
Voditelj studije Chantel Prat zaključuje da mogu predvidjeti 60% varijabilnosti u stopi brzine učenja jezika.
Ovo je samo jedno od istraživanja koje će u budućnosti doprinijeti da bolje razumijemo na koji način mozak uči i kako možemo što bolje iskoristiti sve svoje potencijale.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....